نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 07:34

میانگین بارش در استان زنجان به 151 میلی‌متر رسید

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش استان نشان می‌دهد که میانگین بارش استان 251.1 میلی‌متر بوده، که این بارش نسبت به سال گذشته 22.4 درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت کاهش 9.8 درصدی داشته است.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه بر اساس جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش استان، میانگین بارش استان 251.1 میلی‌متر بوده است، اظهار کرد: این میزان بارش نسبت به سال گذشته 22.4 درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت کاهش 9.8 درصدی داشته است.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، هوای استان امروز صاف خواهد بود که در بعد از ظهر بتدریج با افزایش ابر و وزش باد و غبار آلودگی هوا همراه خواهد شد، افزود: ولی در ساعات بعد از ظهر احتمال رگبارهای پراکنده و محلی باران و رعدوبرق در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: به دلیل وزش باد، احتمال غبارآلودگی و خیزش گردوخاک به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر وجود خواهد داشت.

رحمن‌نیا با بیان اینکه در روزهای پنجشنبه و جمعه با تقویت امواج عبوری از منطقه، شاهد افزایش ناپایداری‌ها و پوشش ابر خواهیم بود، افزود: این وضعیت جوی، گاهی با رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد همراه خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان تاکید کرد: از اوایل هفته بعد، مجددا شاهد کاهش ناپایداری در منطقه خواهیم بود و دمای هوا طی این مدت نوسانات قابل‌توجهی نخواهد داشت.

وی افزود: داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد که خیرآباد با 7 درجه سلسیوس خنک‌ترین و گیلوان با 36 درجه گرمترین ایستگاه‌های استان بوده‌اند. 
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1234603

مهمترین اخبار ایران و جهان: