نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 13:53

پرداخت ۴ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های کارفرمایی

بیله سوار - فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: دولت سیزدهم به طرح‌های کارفرمایی و اشتغال‌آفرین تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری پیش از ظهر جمعه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بیله سوار اظهار کرد: دولت امسال اعتبارات خوبی را در حمایت از طرح‌های مشاغل خانگی و کارفرمایی پرداخت می‌کند تا این منابع در مسیر رشد تولید به کارگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته اشتغال ایجاد شده در شهرستان مرزی بیله سوار از میزان تعهد انجام شده فرارتر رفت و یک شرایط مناسبی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی شاهد بودیم.

فرماندار بیله سوار گفت: سهمیه مشاغل خانگی این شهرستان در سال جاری ۱۴ میلیارد تومان است که ۱۰ درصد سهمیه استان اردبیل را شامل می‌شود.

اصغری از آغاز ثبت نام متقاضیان برای بهره‌مندی از مشاغل خانگی خبر داد و بیان کرد: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ تا پایان تیرماه تمدید شده است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان بیله سوار تصریح کرد: امسال اعتبارات برای طرح‌های مشاغل خانگی افزایش یافته و دولت به طرح‌های انفرادی ۱۵۰ میلیون تومان و طرح‌های کارفرمایی نیز تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.

اصغری اضافه کرد: امیدواریم مدیران شهرستانی از این فرصت استفاده کنند تا سهم بیشتری از این تسهیلات به شهرستان مرزی بیله سوار اختصاص یابد.

وی افزود: بخشداران نیز بهتر است از تسهیلات ارائه شده روستایی نهایت استفاده و بهره برداری را داشته باشند تا اشتغال در مناطق روستایی نیز تحقق پیدا کند.

فرماندار بیله سوار طرح‌های تشویقی دولت را در حمایت از اشتغال یادآور شد و بیان کرد: این طرح‌های تشویقی دولت شامل یارانه دستمزد، مشوق‌های بیمه‌ای و طرح‌های کارورزی است که از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

اصغری اظهار کرد: اگر کارفرمایان و صاحبان طرح‌های تولیدی و خدماتی از این طرح‌های تشویقی مطلع باشند قطعاً با انگیزه بیشتر در مسیر اشتغال و کارآفرینی گام بر می‌دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1272747

مهمترین اخبار ایران و جهان: