نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 20:46

همایش| نماینده شیراز در مجلس: رسانه‌ها سنگر دفاعی اصلی ما در جنگ نرم هستند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه در میدان جنگ نرم نقش بزرگی را ایفا می‌کند چرا که ظرفیت تسلط بر اراده، عواطف و آداب و رسوم را دارد و مهم تر اینکه دشمن به هر آنچه در جنگ سخت دست پیدا نکند از طریق نفوذ رسانه‌ای به آن می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم عزیزی امروز دهم خرداد در همایش استانی خبرگزاری فارس ضمن تشکر از زحمات مجموعه خبرگزاری فارس و پیگیری مطالبات مردمی در این رسانه بیان کرد: خبرگزاری فارس قطعا جزو سه خبرگزاری اول کشور به لحاظ محتوا، تلاش صادقانه و پیگیری اندیشه‌های بلند انقلاب اسلامی است و برای شنیدن صدای مردم تلاش های زیادی کرده و سزاوار تحسین است.

وی ادامه داد: از کار های بزرگ خبرگزاری فارس برقراری ارتباط با مردم و فراهم کردن بستری برای انعکاس نظرات آنها در قالب پویش ها و شهروندخبرنگار و ارتباط دوسویه و تعاملی با مخاطبان است و  دیگر جنبه با اهمیت این رسانه مطالبه گری از مدیران ومسئولان است.

عزیزی افزود: اگر نگاه رسانه و مسئولین مبتنی بر ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی باشد باعث می‌شود صادقانه با مردم برخورد شود و دغدغه‌هایشان به خوبی بیان شود.

وی جایگاه رسانه را در نظام سیاسی و در دوران نبرد نامتقارن مهم دانست و اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی همچنان در میدان نبرد است و تا زمانی که روی اصول اساسی اسلامی پافشاری کند همچنان در میدان و ایستاده خواهد ماند و مغضوب دشمنان واقع خواهد شد.

عزیزی ادامه داد: دشمن ۳ راهکار اصلی برای نفوذ در جایگاه انقلاب اسلامی دارد که شامل پشیمان سازی از گذشته، آشفته سازی حال و ناامیدسازی از آینده می‌شود و ما باید بپذیریم که در میدان جنگ هستیم و مهم‌ترین ابزار این جنگ نرم،رسانه است.

نماینده  شهر شیراز و زرقان در مجلس یا بیان اینکه دشمن در میدان جنگ نرم دنبال چیزی است که در جنگ سخت به دست نیاورده، افزود:عملیات روانی از اساسی‌ترین کار‌های دشمن است و رویکردی است که آرام و مستمر و بدون خونریزی انجام می‌شود و در نهایت از یک جریان ارزشی به جریانی غیر ارزشی تبدیل می‌شود و آنچه حائز اهمیت دارد این است که خبرنگاران  و رسانه‌ها از مدافعان این عرصه هستند و باید با تلاش این ظرفیت را بیش از پیش در اختیار انقلاب اسلامی قرار دهیم.

این مقام مسئول به نقش مردم و مسئولین در این مسیر نیز اشاره کرد و گفت: امروزه دشمن تلاش می‌کند تا منابع ملی ما را تضعیف و جمعیت فعال جامعه را به سمت انفعال و انزوا ببرد و اگر منافع گروهی مقدم بر منافع ملی شود و جمعیت فعال به سمت بیخیالی برود دشمن پیروز می‌شود. 

وی در پایان بیان کرد: از کارهای دیگر دشمن ایجاد دلسردی و بی اعتمادی مردم است که به این موضوع باید بسیار دقت کنیم و در جایگاه خود و با سخنان خود باعث این دلسردی نشویم چراکه دشمن منتظر همین فرصت است.

پایان پیام/ ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1253591

مهمترین اخبار ایران و جهان: