نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 14:28

با وجود تداوم اعتصاب نویسندگان، کارگردانان با استودیوهای هالیوود توافق کردند

انجمن کارگردانان آمریکا با استودیوی هالیوود به توافق اولیه برای کار دست یافت.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، انجمن کارگردانان آمریکا با استودیوی هالیوود به توافق اولیه برای کار دست یافت.

انجمن کارگردانان آمریکا شنبه شب اعلام کرد که پس از یک کشمکش شدید با استودیوها و پخش کننده‌های هالیوود به یک قرارداد کار آزمایشی سه ساله دست یافته است.

کمیته مذاکره «DGA»(انجمن صنفی کارگردانان آمریکا) توافق با اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون را به عنوان «یک توافقنامه جدید و تاریخی سه ساله» توصیف کرد. این کمیته، توافق را روز سه‌شنبه به هیئت رئیسه خود ارائه خواهد کرد.

این در حالی است که اعتصاب جداگانه اعضای انجمن نویسندگان آمریکا بر سر شرایط رابطه آنها با استودیوها و پخش کننده‌ها همچنان ادامه دارد.

جان آونت، رئیس کمیته مذاکرات «DGA»(انجمن صنفی کارگردانان آمریکا) گفت: «ما یک توافق واقعاً تاریخی را منعقد کرده‌ایم. این توافق پیشرفت‌های قابل توجهی را برای هر کارگردان، دستیار کارگردان، مدیر تولید، دستیار کارگردان و مدیر صحنه در انجمن ما فراهم می‌کند. در این مذاکرات، ما پیشرفت‌هایی در زمینه دستمزدها، مشکلات باقیمانده، ایمنی، حقوق خلاقیت و تنوع، و همچنین تضمین حفاظت‌های ضروری برای اعضای خود در مورد مسائل کلیدی جدید مانند هوش مصنوعی انجام دادیم و تضمین می‌کنیم که اعضای DGA با پیشرفت‌های فناوری جایگزین نخواهند شد.»

از ساعت ۱۲:۰۱ صبح روز ۲ می، اعضای جامعه خلاق در هر دو ساحل شرق و غرب آمریکا (و مراکز تولید در بین آن‌ها) اعتصاب سراسری را با آتش و گوگرد کلید زدند تا بحران صنعت سینمای آمریکا در جدی‌ترین وضعیت خود قرار گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1261147

مهمترین اخبار ایران و جهان: