نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 15:30

۶ سال برای تعادل سازی جمعیت جوان کشور به کل جمعیت زمان داریم

اصفهان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تنها ۶ سال دیگر زمان داریم تا جمعیت جوان کشور را نسبت به جمعیت کل کشور متعادل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهین شیرانی صبح سه شنبه در گردهمایی روز ماما اظهار داشت: فرصت زیادی تا بسته شدن پنجره جمعیتی کشور نمانده است.

وی همچنین بر نقش مهم ماماها در اطلاع رسانی و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه در بحث فرزند آوری، اغنای افکار جوانان در مباحث ازدواج، تشکیل خانواده و فرزند آوری، تقویت و افزایش مراقبت‌های مادران باردار و ارائه مشاوره‌های لازم، تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابراز داشت: تنها ۶ سال دیگر زمان داریم تا جمعیت جوان کشور را نسبت به جمعیت کل کشور متعادل کنیم.

محبوبه والیانی، عضو هیأت علمی و مدیر گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اهداف بزرگ وزارت بهداشت در بحث فرزند آوری اشاره کرد و گفت: با همت اساتید و دانشجویان مامایی دانشگاه، در راستای شعار روز جهانی ماما ۱۴۰۲ «ماما حامی فرزند آوری و سلامت خانواده» اقدامات و فعالیت‌های خوبی در سطح شهر اصفهان به خصوص مناطق محروم از جمله دارک و حصه خدماتی در جهت مشاوره، مراقبت، تشخیص و درمان و دارو درمانی بیماری‌های زنان برای مراجعه کنندگان انجام گرفت.

وی به برگزاری دوازدهمین سال کارناوال مامایی در اصفهان اشاره کرد و افزود: امسال ضمن مشاوره و دارو درمانی به بانوان، با کمک خیرین بن‌های ۲۰۰ هزار تومانی خرید مواد غذایی به افراد و خانواده‌های محروم مراجعه کننده به کارناوال مامایی توزیع و اقدامی بی نظیر شکل گرفت.

عضو هیأت علمی و مدیر گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: برای اولین بار همایش کشوری صیانت از جمعیت و فرزندآوری سالم در دانشگاه برگزار شد که در پانل های علمی بحث‌ها و پیشنهادات بسیار خوبی ارائه شد.

مدیر گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در بحث قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری، چاره‌ای نداریم که زایمان طبیعی، فیزیولوژیک و ایمن را تقویت کنیم، از ماماها درجایگاه اصلی خودشان بهره ببریم و با همت و حمایت، برنامه را به شکل مناسبی اجرا کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1200203

مهمترین اخبار ایران و جهان: