نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 06:03

حماس: به اشغالگران پاسخ دندان شکن خواهیم داد

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای همزمان با بمباران نوار غزه وعده داد که به اشغالگران پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، همزمان با تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی در نوار غزه و شهادت برخی فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای این حملات را محکوم کرد و بر پاسخ دندان شکن به متجاوزان تاکید کرد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت می‌دانند که چگونه به دشمن ضربه بزنند و به جنایت ترور برخی از سران و فرماندهان گردان‌های قدس پاسخ دهند.

حماس در بیانیه خود اعلام کرده است که به زودی به اشغالگران و متجاوزان پاسخ خواهد داد.

بامداد امروز، منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اهدافی در نوار غزه را بمباران کردند. گفته شده که مواضع هدف قرار داده شده متعلق به گروه مقاومت جهاد اسلامی در نوار غزه هستند.

الجزیره در این ارتباط به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حملاتی را به اهداف جهاد اسلامی در نوار غزه انجام دادیم. منابع پزشکی در نوار غزه نیز اعلام کردند که در دو حمله به آپارتمان‌های مسکونی در غزه و رفح تعدادی فلسطینی زخمی شدند.

نخستین آمار رسمی از حملات جنگنده‌های متجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه حاکی از آن است که در جریان این حملات حداقل ۹ نفر شهید شدند.

این آمار به صورت اولیه اعلام شده و احتمال افزایش قربانیان و شهدای حملات صهیونیست‌ها وجود دارد. در همین ارتباط نیز وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه حداقل ۹ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

در همین ارتباط نیز، خبرنگار المیادین در غزه اعلام کرد که «جهاد غنام»، فرمانده منطقه جنوب در گردان‌های قدس به همراه همسرش در بمباران رفح از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
همزمان، خبرنگار المیادین در غزه اعلام کرد که خانه «طارق عزالدین»، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز هدف حمله قرار گرفته است.

از سوی دیگر، سرایا القدس با صدور بیانیه‌ای به صورت رسمی اسامی شهدای خود را در جریان تجاوز اخیر جنگنده‌های صهیونیستی اعلام کرد:

شهید جهاد شاکر الغنام، دبیر شورای نظامی در گردان‌های قدس.

شهید خلیل صلاح البحتینی، عضو شورای نظامی و فرمانده منطقه شمال در گردان‌های قدس.

شهید طارق محمد عزالدین، از رهبران عملیات نظامی در گردان‌های قدس در کرانه باختری.

سرایا القدس در ادامه بیانیه خود همچنین افزوده است: «ما در سوگ رهبران شهید خود به همراه همسران مجاهد و فرزندانشان تاکید می‌کنیم که خون شهدا عزم ما را بیشتر خواهد کرد و از مواضع خود عقب نشینی نخواهیم کرد و انشاالله مقاومت ادامه خواهد داشت.»

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که نتانیاهو ریاست جلسه امنیتی کابینه و هدایت جنگ را بر عهده دارد و خبرنگار الجزیره گفت که حملات جدید به منطقه المحارات در جنوب غربی شهر غزه صورت گرفته است.

بر اساس اعلام منابع خبری، حداقل ۴ حمله جدید به مناطق جداگانه در نوار غزه در دور جدید حملات صورت گرفته است. همچنین خبرنگار المیادین در غزه اعلام کرد که حملات جدید اشغالگران متوجه جنوب غربی شهر غزه است. خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مواضع مقاومت فلسطین در جنوب شهر غزه را بمباران کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1199047

مهمترین اخبار ایران و جهان: