نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 18:31

لزوم توجه جدی به بخش اکتشاف در معادن زنجان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برای دستیابی به رشد مورد نظر در سند توسعه صنعتی و معدنی استان، در بخش معدن نیازمند توجه جدی به امر اکتشاف، فرهنگ سازی و شناسایی زنجیره‌های مغفول و هدایت سرمایه گذاری‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید گلشنی در نشست فعالان معدنی استان که با حضور دادستان زنجان و رئیس خانه معدن کشور برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با پررنگ شدن بحث اکتشاف در سال جاری بتوانیم سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت زنجیره‌های مغفول هدایت کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه همه نگاه ما در بخش سرمایه‌گذاری معدن به معادن فلزی است تصریح کرد: این در حالی است که بیشترین ارزش افزوده به معادن غیر فلزی اختصاص دارد و باید از ظرفیت‌های خالی در صنایع معدنی استفاده کرد.

وی یادآور شد : هم اکنون در استان 447 محدوده معدنی ثبت شده وجود دارد که 80 فقره سلب صلاحیت شده و 367 فقره دارای بهره‌بردار است.

راه‌اندازی 2 شعبه ویژه پیگیری مسائل مربوط به حوزه معدن 

در ادامه این مراسم عباسی دادستان مرکز استان با اشاره به نگاه حمایتی دستگاه قضا از فعالیت معدنکاران در استان عنوان کرد: عدم پیگیری و عدم برخورد با متخلفین و افرادی که در حوزه معدن کارشکنی می‌کنند، ظلم در حق افرادی که قانونمند هستند و در حوزه تولید و اشتغالزایی تلاش می‌کنند.

دادستان زنجان افزود: بخش عمده‌ای از پرونده‌های متشکله در حوزه معدن مربوط به فعالیت بدون مجوز و یا بیشتر از مجوز بهره‌برداران، تخریب و آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های معدنی به اهالی منطقه و اقدامات تهدید کننده علیه بهداشت عمومی و عدم رعایت مسائل زیست محیطی است.

وی با تاکید بر افزایش نظارت بر فعالیت اکتشاف و جلوگیری از تخریب تصریح کرد: افزایش نظارت‌ها کمک شایانی به فعالین معدنی استان می‌کند.

عباسی از اختصاص 2 شعبه ویژه پیگیری مسائل مربوط به حوزه معدن در دادسرای زنجان خبر داد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1239603

مهمترین اخبار ایران و جهان: