نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 13:19

فرمانده انتظامی خراسان رضوی: باید چهره موفقی از فراجا به نمایش گذاشته شود

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: امروز دشمن در تداوم آن جنگ ترکیبی سال گذشته همچنان در حال توطئه‌چینی است و آمادگی برای خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان می‌تواند ما را در برابر آنچه برنامه‌ریزی‌شده واکسینه کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، سردار محمدکاظم تقوی، امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی قوچان در سالن پیوند این شهرستان اظهار کرد: دشمن در سال گذشته در یک جنگ تمام‌عیار به دنبال شکستن دادن نظام بود اما هماهنگی، همدلی و همراهی در دفاع از ارزش‌ها توانست این جنگ ترکیبی را خنثی کند.

وی با یادآوری این که دشمن در سال گذشته از جنگ روانی علیه مردم و نیروهای در صحنه تا به میدان آوردن تمام داشته‌های خود استفاده کرد، گفت: امروز هم در تداوم آن جنگ دشمن به شکلی دیگر در حال توطئه‌چینی است و آمادگی برای خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان می‌تواند ما را در برابر آنچه برنامه‌ریزی‌شده واکسینه کند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی، قوچان را مهد مفاخر با تاریخی ۲۰۰ ساله دانست و خاطرنشان کرد: این شهرستان دروازه شمالی ورود به سرزمین مطهر مشهد الرضا علیه‌السلام و خراسان رضوی بوده است و باید با مدیریت و هماهنگی، آنچه در شأن زائران و مجاوران رضوی است انجام‌شده و چهره موفقی از نیروی انتظامی به نمایش گذاشته شود.

اهمیت ایجاد کلانتری در شهرهای جدیدالتاسیس شهرستان قوچان

فرماندار قوچان هم در این جلسه، نیروی انتظامی را یکی از مؤثرترین ارکان شورای تأمین در این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: قوچان به‌عنوان ورودی خراسان رضوی از محور شمالی کشور شناخته‌شده و با داشتن مرز مشترک با ترکمنستان و نزدیکی به پایتخت این کشور، توسعه و پراکندگی منطقه‌ و ظرفیت‌های دیگر نیازمند اصلاح در ساختار سازمانی نیروی انتظامی است.

عباسعلی صفایی بیان کرد: یکی از معضلات شهری در قوچان ترافیک بوده و هرچه طرح برای روان‌سازی پیاده شود بازهم معضل ترافیک حل نمی‌شود و حتی با توسعه شهری بازهم به دلیل بافت مرکزی و شطرنجی، با این مشکل روبرو است که این مسئله نیازمند یک پلیس راهور با نیروی بیشتر را در کنار دیگر اقدامات می‌طلبد.

وی با تأکید بر اینکه علیرغم کمبود نیرو در حوزه انتظامی این شهرستان، هیچ‌گونه مشکلی در زمینه اجرا وجود نداشته و امنیت مرزی این منطقه زبانزد است، گفت: قوچان دارای چهار بخش و پنج شهر بوده که نیازمند است در شهرهای جدیدالتأسیس، کلانتری تعریف‌شده و پاسگاه‌های موجود به مکان‌های دیگری برای پوشش کامل حوزه استحفاظی انتقال پیدا کند.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات محمد طبسی که پس از ۳۰ سال خدمت در فراجا بازنشسته شد تقدیر و تشکر به‌عمل‌آمده و قربانعلی قربانی که پیش‌ از این فرمانده انتظامی شهرستان گناباد بود، با حکم فرمانده انتظامی کشور به‌عنوان فرمانده انتظامی شهرستان قوچان به مدت سه سال منصوب شد.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1277403

مهمترین اخبار ایران و جهان: