نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 07:42

تنها 7 روز خاکی؛ بارش‌‌های بهاری کرمانشاه را از آلودگی هوا نجات داد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: امسال مجموع روزهای درگیری با هوای ناسالم هفت روز بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۶ روز ثبت شده، کاهش محسوسی داشتیم.

احد جلیلیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: شعار هفته محیط زیست امسال«نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی» نیازمند همراهی مردم است تا در زندگی روزمره خود استفاده از پلاستیک‌ها را کاهش دهند تا به سلامت آب و خاک کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: روزانه معمولا هر نفر سه کیسه پلاستیکی استفاده می‌کنند که با کم کردن یک مورد، سالانه بیش از ۸۰۰ میلیون تُن کاهش مصرف پلاستیک خواهیم داشت که به نوعی به محیط زیست کمک خواهیم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: در کرمانشاه تنها یک‌نوع آلودگی هوا وجود دارد و آن هم ریزگردها است، ریزگردها باعث شده بارها استان در وضعیت بحران و اضطرار قرار گیرد.

وی مجموع روزهای درگیری با هوای ناسالم امسال را هفت روز اعلام کرد و افزود: ۲ روز از این روزها به صورت بحران و ۵ روز حالت هشدار بوده که امسال به علت بارش‌های مناسب و توسعه فضای سبز و کاشت درختان، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۶ روز بود، کاهش محسوسی داشتیم.

پایان پیام/پ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1276503

مهمترین اخبار ایران و جهان: