نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 14:26

پیش‌بینی برداشت 35 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی یزد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: پیش بینی می شود امسال گندم‌کاران یزدی حدود ۳۵ هزار تن گندم از مزارع خود برداشت کنند.

یدالله جواد پور، مدیر زراعت جهاد کشاورزی یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از این استان با اشاره به اهمیت آغاز فرآیند برداشت گندم از مزارع استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان یزد زیر بار گندم است.

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵ هزار تن گندم در استان یزد برداشت شود، افزود: عمده تولید گندم در استان یزد به ترتیب میزان برداشت در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، مروست و بهاباد انجام می‌شود.

جوادپور در ادامه با اشاره به بارندگی مناسب امسال در استان یزد، گفت: طبق برنامه ابلاغی پنج هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان، به صورت تضمینی توسط ۹ مرکز خرید متعلق به تعاون روستایی و زیر نظر اداره کل غله استان یزد خریداری می‌شود.

مدیر زارعت جهاد کشاورزی یزد با بیان این که برداشت گندم در این استان هر ساله از نیمه خردادماه آغاز و تا نیمه مرداد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در سال جاری شش نوع  بذر گندم نارین، برزگر، سیستان،امین، طلایی و ترابی بین کشاورزان توزیع شده است که همه‌ی ارقام در برابر شوری و خشکی مقاوم هستند.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1263291

مهمترین اخبار ایران و جهان: