نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 20:11

طراحی پیاده‌راه امامزاده حسن (ع) بافت تاریخی کرج را احیا می‌کند

کرج- رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج گفت: طراحی محور پیاده‌راه تاریخی، فرهنگی و گردشگری امامزاده حسن (ع) در بافت مرکزی کرج از پروژه‌های قابل اجرا برای احیای بافت تاریخی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مهاجری عصر سه‌شنبه در نشست با مدیر منطقه ۲ شهرداری کرج پروژه‌های منطقه را مورد تبیین و بررسی قرار داد و همچنین روند اجرایی پروژه‌ها جهت برنامه‌ریزی در راستای رفع مشکلات و تسریع در اجرا بررسی شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با اعلام حمایت اعضای شورا از پروژه‌هایی که در راستای تحقق شهروندمداری و کمک به مشارکت شهروندان در امور شهرداری است، گفت: اینگونه پروژه‌ها گامی مهم در راستای توسعه همه جانبه است.

وی توجه به محلات کم برخوردار را در رأس فعالیت‌های ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرج برشمرد و گفت: مشکلات شناسایی شده در این بازدید و درخواست‌های مطرح شده از سوی شهروندان را بررسی و در دستورکار قرار خواهیم داد.

مهاجری در حاشیه بازدید میدانی از امامزاده حسن (ع) اظهار داشت: طراحی محور پیاده‌راه تاریخی، فرهنگی و گردشگری امامزاده حسن (ع) در بافت مرکزی کرج از پروژه‌های قابل اجرا جهت احیای بافت تاریخی و تأمین رفاه عمومی و زیباسازی معابر شهری بسیار حائز اهمیت است.

در این بازدید مدیر منطقه ۲ شهرداری کرج با اشاره به موقعیت مکانی امامزاده حسن (ع) که در محدوده این منطقه واقع شده، اظهار کرد: گردشگری-هویتی این منطقه نیازمند اتخاذ رویکردهای طراحی و برنامه‌ریزی شهری است که در اولویت برنامه‌ریزی‌های شهرسازی و زیباسازی منطقه است.

موسوی با ارج نهادن به وجود مکان‌های مذهبی و گردشگری و هویتی شهر در این منطقه بیان کرد: درخواست‌های متعددی از طرف شهروندان جهت احداث و ساماندهی کانال آب واقع در جنب امامزاده حسن (ع) به این منطقه ارسال شده که با هدف تهیه طرح شهری و سند اجرایی به‌منظور بازآفرینی و ارتقای عملکردی و هویتی این محور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1216403