نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 19:56

اهداف سفر نخست‌وزیر ژاپن به کره‌جنوبی

برای نخستین بار پس از ۵ سال، نخست‌وزیر ژاپن به منظور پیگیری اهداف امنیتی و اقتصادی به کره‌جنوبی سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی دویچه وله، ژاپن و کره جنوبی گام دیگری را به سوی گسترش روابط با یکدیگر برداشته‌ اند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در سفر به سئول با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد. این نخستین سفر یک نخست‌ وزیر ژاپن به کره جنوبی طی ۵ سال گذشته است.

انتظار می‌ رود که این دیدار در راستای ایجاد همکاری‌ های عمیق‌ تر ‌بین این دو کشور آسیای شرقی در امور امنیتی و اقتصادی انجام شده باشد.

گفته می‌ شود که همبستگی ژاپن و کره‌ جنوبی علیه کره‌ شمالی و چین نیز نقش مهمی را در زمینه این دیدار ایفا کرده است.

در ماه مارس سال جاری یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی حین سفر خود به توکیو، صندوقی را برای پرداخت غرامت به کارگران اجباری سابق کره جنوبی در دوران سلطه استعمار ژاپن بر این کشور راه‌ اندازی کرد و از شرکت‌ های کره‌ ای درخواست کرد تا در آن مشارکت کنند.

اما از آنجایی که دولت ژاپن تاکنون هیچ اقدامی برای متقاعد کردن شرکت‌ های ژاپنی برای پرداخت غرامت انجام نداده و از قربانیان کره‌ ای نیز همچنان عذرخواهی نکرده است، میزان انتظارات از سفر کیشیدا به کره‌ جنوبی در این زمینه بسیار بالا بوده است.

این موضوع اعتراضات مخالفان دولت کره‌ جنوبی را نیز برانگیخته است. مخالفان دولت کره‌ جنوبی یون سوک یول را به تحقیر خود در رابطه با ژاپن متهم کرده‌ اند.

یون و کیشیدا دو هفته دیگر در اجلاس گروه- ۷ در هیروشیما مجددا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

کره‌ جنوبی به عنوان میهمان به این نشست دعوت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1195247

مهمترین اخبار ایران و جهان: