نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 13:41

هدف اسرائیل از جنگ اخیر بهبود وجهه داخلی خود بود

نماینده جهاد اسلامی در ایران گفت: اسرائیل جنایت‌های اخیر علیه مردم غزه را تنها برای بهبود وجهه داخلی خود که با تظاهرات‌های زیاد تخریب شده بود انجام داد اما با اقتدار مردم فلسطین مواجه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در همایش بین المللی از ننگ نکبت تا امروز مقاومت با گرامیداشت شهدای اخیر غزه گفت: علاوه بر شهادت تعدادی از سرداران محور مقاومت، ده‌ها نفر زن و کودک هم در این جنگ اخیر به شهادت رسیدند که به ۱۵۰ شهیدی که در کرانه باختری از ابتدای سال میلادی داشتیم اضافه شدند. درست است که اسرائیل به ۷۵ امین سال نکبت خود رسیده و به لحاظ علمی و ارتباطات با قدرت‌های جهانی در سطح خوبی قرار دارد اما با یک فروپاشی هویتی مواجه است.

ابوشریف با بیان اینکه اسرائیلی‌ها به وضعی رسیدند که نمی‌دانند عمر رژیم صهیونیستی به صد سال خواهد رسید یا نه، گفت: مؤلفه‌های داخلی و خارجی متعددی در تعیین عمر اسرائیل وجود دارد. در مؤلفه خارجی می‌توان به کاهش قدرت آمریکا در جهان، کاهش روابط اسرائیل و آمریکا و افزایش قدرت محور مقاومت اشاره کرد. در مؤلفه‌های داخلی هم کاهش اعتماد یهودیان به دولت اشغالگر و پایداری مردم فلسطین مشکلاتی اساسی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اسرائیل در سال‌های گذشته درگیری‌های زیادی با گروه‌های مقاومت داشته است گفت: رژیم صهیونیستی در نبرد اخیر جنایاتی را علیه مردم غزه مرتکب شد و این جنایت‌ها را تنها برای بهبود وجهه داخلی خود که با تظاهرات‌های زیاد تخریب شده بود انجام داد تا افکار عمومی را منحرف کند اما با اقتدار مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت مواجه شده و شکست خورد. فلسطینیان در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند و در سطوح مختلف اداری، نظامی و اجتماعی مردم غزه با اقتدار علیه اسرائیل ایستاد. جهاد اسلامی ۱۶۰۰ موشک به شهرهای مهم اسرائیل مانند تل آویو و جنوب قدس شلیک کردند.

نماینده جهاد اسلامی در ایران خاطر نشان کرد: این نبرد بسیار بزرگی بود که فقط منطقه کوچکی از فلسطین در برابر اسرائیل مقاومت کرد. درست است که سرداران بزرگی را از دست دادیم؛ این طبیعت جنگ است اما اسرائیل به هیچیک از اهداف خود نرسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211191

مهمترین اخبار ایران و جهان: