نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 10:34

آغاز برنامه‌های هفته ملی جمعیت/ بسته شدن پنجره جمعیتی مشکلات جبران ناپذیری دارد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: برنامه‌های هفته ملی جمعیت همزمان با سراسر کشور با شعار «سهم من از جوانی ایران» در سطح استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن اسمخانی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به عناوین روز شمار هفته جمعیت اظهار کرد: یکشنبه ۲۴ اردیبهشت به عنوان اولین روز هفته جمعیت روز رسانه و جوانی جمعیت نام گرفته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه عنوان دومین روز هفته جمعیت «مدیران و جوانی جمعیت» است، افزود: برنامه‌های سومین و چهارمین روز هفته جمعیت به ترتیب با شعارهای «خانواده موفق و جوانی جمعیت» و «دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت» برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: شعار روزهای چهارم تا هفتم هفته جمعیت به ترتیب «شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت»، «نخبگان و جوانی جمعیت» و «گروه‌های مردم‌نهاد و جوانی جمعیت» انتخاب شده است.

اسمخانی با تاکید بر اینکه در خصوص جمعیت اخبار بسیار نگران کننده‌ای به گوش می‌رسد و  باید توجه داشته باشیم که پنجره جمعیتی در حال بسته شدن است، افزود: اگر نتوانیم در ۶ سال آینده به رشد جمعیت مطلوب برسیم در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود که بعضأ جبران ناپذیر است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بر لزوم اطلاع‌رسانی موثر در موضوع جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: خطر سالمندی جمعیت باید برای مردم تبیین شود و همه بدانیم که اگر مشکلات امروز را سدراه فرزندآوری قرار دهیم، فردا مشکلات بزرگتری در کمین ما خواهد بود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1210803

مهمترین اخبار ایران و جهان: