نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 12:28

افزایش 20 درصدی اعتبارات مشاغل خانگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با ابلاغ اعتبارات سال جاری حوزه مشاغل خانگی به استان ها، سهم سیستان و بلوچستان به نسبت سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان؛ حامد آرامش امروز در جلسه بررسی وضعیت اعتبارات مشاغل خانگی، اظهار داشت: یکصد و 33 میلیارد و 800 میلیون تومان در سال 1402 به سیستان و بلوچستان برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی ابلاغ شد که به صورت انفرادی و کارفرمایی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی افزود: بانک های عامل در پرداخت این تسهیلات، توسعه تعاون، رفاه کارگران، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و مهر ایران هستند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان تاکید کرد: تسهیلات با اولویت به طرح هایی پرداخت خواهد شد که منطبق بر ظرفیت های منطقه ای و مورد تایید دستگاه اجرایی مرتبط بوده و متقاضیان آماده ورود به بازار و دارای مجوز مشاغل خانگی باشند.

آرامش ادامه داد: سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به مبلغ 1500 میلیون ریال و سقف کارفرمایی به ازای بکارگیری تعداد افراد تحت پوشش متناسب با سقف فردی، حداکثر تا مبلغ 40000 میلیون ریال تعیین شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته مجموعا 97 میلیارد تومان تسهیلات به طرح های مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان پرداخت شده است که در پی آن 1500 نفر نیز در این حوزه شاغل شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: همچنین با پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متقاضیان مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور هنگام دریافت اینماد در رسته‌های مرتبط، الزامی به دریافت پروانه کسب از اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکار‌های مجازی نداشته و صرفاً با ثبت اطلاعات مجوز مشاغل خانگی و استعلام برخط از وزارتخانه مذکور، به‌صورت کاملاً سیستمی ظرف حداکثر چند ساعت، اینماد به آن‌ها اعطا خواهد شد.

آرامش اظهار داشت:  متقاضیان برای استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی می بایست در سامانه https://smkh.mcls.gov.ir/ نام نویسی کنند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1233191

مهمترین اخبار ایران و جهان: