نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 01:50

صدور نخستین مجوز شهرستانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در نیشابور

نیشابور - رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور از صدور مجوز انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نیشابور به‌عنوان اولین شهرستان در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شالویی عصر پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری که در محل آرامگاه این ریاضی‌دان برجسته برگزار شد، اظهار کرد: نیشابور از شهرهای پرافتخار ایران عزیز است و در تاریخ همیشه پرآوازه و سرزمین دانش‌پرور بوده است.

وی افزود: خیام و عطار اگر چه در سرزمین نیشابور زاده و پرورش یافته‌اند اما اینک نه تنها در نیشابور بلکه در تمام قله‌های جهان نام و یادشان بر سر زبان‌ها است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور بیان کرد: خیام شخصیت کم‌نظیری در جهان امروز است و نه تنها در رباعیات، بلکه بخاطر اندیشه‌هایش، مورد ستایش عرصه‌های مختلف هنری نیز است.

وی با بیان این‌که اشعار خیام نیشابوری به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است، ابراز کرد: خیام علاوه بر قدرت علمی از قدرت شعری هم برخوردار بوده و اشعار زیبایی سراییده که مورد توجه اهالی علم و ادب است.

شالویی با تأکید بر این‌که خیام دارای اعتقاد و ایمان به خداوند و اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم آرامگاه خیام و عطار نیشابوری با همت مسئولین و وزارت میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد مرمت و بازسازی شود.

وی با اشاره به صدور مجوز برای راه‌اندازی دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در نیشابور، گفت: تنها شهرستان در کشور که توانسته مجوز انجمن آثار و مفاخر فرهنگی را اخذ کند، شهرستان نیشابور است که امیدواریم این انجمن به توسعه علم و ادب این سرزمین کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1222147

مهمترین اخبار ایران و جهان: