نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 17:08

آغاز بارش‌های خفیف و پراکنده از بعدازظهر امروز جمعه در لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل هواشناسی لرستان از آغاز بارش‌های خفیف و پراکنده از بعدازظهر امروز جمعه در این استان خبر داد.

بهروز مرادپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، طی امروز بعدازظهر به تدریج جو استان تحت تأثیر فعالیت سامانه بارشی قرار خواهد گرفت که طی امشب تا فردا بعدازظهر برای اغلب نقاط استان علاوه بر ابرناکی و وزش باد قابل ملاحظه، بارش‌هایی به صورت خفیف و پراکنده گاهی همراه با رعد و برق را به دنبال دارد.

وی گفت: از فردا غروب تا اوایل ظهر یکشنبه با تقویت این شرایط برای اغلب نقاط رگبارهای بهاری همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و در نواحی مستعد رگبار تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان، افزود: این شرایط در نواحی از شمال و شمال غرب نمود بیشتری خواهد داشت و با توجه به ماهیت رگبارهای کوتاه مدت این سامانه در نقاطی از استان مه آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و خشکه رودها، خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی، خطر سقوط اشیا، خسارت به برخی سازه‌های بخصوص سازه‌های سبک مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، کاهش میدان دید افقی و افت کیفیت هوا و، … مورد انتظار است.

مرادپور، تاکید کرد: توصیه می‌شود آمادگی لازم برای خطرات احتمالی در دستور کار قرار گیرد، سامانه بارشی از بعدازظهر یکشنبه از جو استان خارج می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1223103

مهمترین اخبار ایران و جهان: