نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 10:47

حل مشکل آب آشامیدنی شهرستان البرز

قزوین- با راه اندازی دو حلقه چاه، کمبود آب آشامیدنی شهرهای بخش محمدیه شهرستان البرز برطرف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رجب پور اظهار کرد: با توجه به افت شدید سطح منابع آبی شهرهای بخش محمدیه (محمدیه، مهرگان، بیدستان و شریفیه) در طی عملیات اجرایی شبانه روزی و بی وقفه ظرف مدت ۱۲ روز، نسبت به راه اندازی دو حلقه چاه اقدام و آبرسانی به مخازن ذخیره شهرهای مذکور انجام پذیرفت.

مدیر امور آبفای شهرستان البرز ادامه داد: عملیات اجرایی فوق شامل راه اندازی و تجهیز دو حلقه چاه، نصب اتاقک سرچاهی، خرید و نصب دو دستگاه تابلو برق، نصب دو دستگاه الکتروپمپ شناور و تکمیل اتصالات سرچاهی و سه راه گیری به خط انتقال بود.

وی تصریح کرد: تا زمان برق رسانی به تأسیسات مذکور نیز انتقال دو دستگاه دیزل ژنراتور جهت تأمین برق مورد نیاز تجهیزات جانمایی و راه اندازی گردید.

رجب پور با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مذکور با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال اجرا شده، خاطر نشان کرد: برای سایر اقدامات اجرایی از جمله برق رسانی نیاز به مبلغ ۲۹ میلیارد ریال است که در حال پیگیری هستیم از طرفی عملیات اجرایی انجام شده شامل: حفر چاه‌های مذکور و خطوط جمع آوری و انتقال نیز به طول ۲.۵ کیلومتر در سال گذشته با اعتباری به میزان ۸۱ میلیارد ریال انجام شده بود.

مدیر امور آبفای شهرستان البرز گفت: در مجموع پروژه مذکور با اعتباری بالغ بر ۱۵۱ میلیارد ریال در حال حاضر به بهره برداری رسیده است.

وی در پایان یادآور شد: باوجود بهره برداری از چاه‌های مذکور از مردم شریف درخواست می‌شود الگوی مصرف آب که ۱۴ مترمکعب برای هر مشترک در ماه است را رعایت کنند تا با افت فشار و قطعی احتمالی آب مواجه نشوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1264947

مهمترین اخبار ایران و جهان: