نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 15:38

هدایت فکری و معنوی دانشجویان رسالت روحانیون دانشگاه‌هاست

اردبیل- معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: هدایت فکری و معنوی دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها رسالت روحانیون و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی میراحمدی پیش از ظهر سه شنبه در آئین تودیع و معارفه مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: امروز دانشجویان ما در برهه‌های حساس اجتماعی در معرض انواع آسیب‌های فرهنگی هستند که وجود روحانیون در دانشگاه‌ها و هدایت آنها می‌تواند مسیر درست زیستن را به این دانشجویان نشان دهد.

وی با بیان اینکه روحانیون در دانشگاه‌ها به عنوان عناصر تأثیرگذار هدایت فکری و معنوی هستند، خاطرنشان کرد: در جامعه نیز روحانیت به عنوان عالمان دینی نقش هدایتگری مردم را به عهده دارند و به برکت وجود همین روحانیون است که جامعه‌ای متعالی را در کشور شاهد هستیم.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه روحانیون بدون اینکه به حزب و دسته خاصی تعلق داشته باشند، نقش روشنگری را در جامعه و دانشگاه‌ها انجام می‌دهند، تصریح کرد: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به عنوان اطبای معنوی عمل می‌کنند و هر آسیبی که در جوامع دانشگاهی وجود دارد به دست همین روحانیون قابل علاج است.

میراحمدی با اشاره به مأموریت‌های تعریف شده برای مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: طبق مأموریت‌های جدیدی که برای این مسئولیت تعریف شده، متصدی آن باید در دانشگاه حضور تبلیغی و مدیریتی داشته باشد و سایر بخش‌های دانشگاه‌ها نیز نهاد را یاری کنند.

در این مراسم رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی جزو دانشگاه‌های مرجع و برتر در کشور است، اظهار کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نقش اصلی و اساسی را در رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی داشته و همواره نقش هدایتگری خود را به نحو احسن انجام داده است.

اسماعیل چمنی اضافه کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری سنگر و دژ مستحکم مراجعه دانشجویان و مرهمی برای این قشر است که توانسته در رفع ایرادات فکری، معنوی و معرفتی دانشجویان را یاری کند.

در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های حجت الاسلام عبدالله حسنی مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی حجت الاسلام محمدرضا مصلح نیا به عنوان مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه معرفی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1265947

مهمترین اخبار ایران و جهان: