نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 12:13

جلوی ۲ میلیون فرار مالیاتی در کشور گرفته شد

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: 2 میلیون مؤدی مالیاتی جدید با اجرای قانون جلوگیری از فرار مالیاتی در سال ۱۴۰۱ شناسایی و از طرفی، جلوی ۲ میلیون فقره فرار مالیاتی گرفته شد.

علی‌اکبر علیزاده‌برمی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان، با ارائه گزارشی از اقدامات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۹ سه فرمان «رسیدگی به وضعیت خانواده و تهدید نسل، مشکلات اقتصادی و فضای مجازی» را به مجلسیان دادند.

علیزاده‌برمی بیان کرد: در بحث خانواده، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که بیش از ۱۰ سال معطل مانده بود، در مجلس یازدهم تصویب شد و امروز در حال تبدیل شدن به یک گفتمان عمومی است.

وی ادامه داد: مسؤولانی که جرأت نمی‌کردند در مورد فرزندآوری و جوانی جمعیت حتی اظهارنظر کنند، امروز ابعاد این قوانین را تبیین می‌کنند و سایر اقشار مردم به این موضوع توجه دارند و به عبارتی، قبح سخن‌گفتن در این زمینه شکسته شده است.

سعی کردیم جلوی سوداگری را بگیریم

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد مسائل اقتصادی سعی کردیم تا جلوی سوداگری را بگیریم و تولید را تقویت کنیم، بیان کرد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی امر مهمی بود که نهایی شد؛ اگر به خوبی توسط دولت اجرا شود، مسکن از حالت سرمایه‌ای به کالای ضروری تبدیل می‌شود.

علیزاده‌برمی عنوان کرد: 2 میلیون مؤدی مالیاتی جدید با اجرای قانون جلوگیری از فرار مالیاتی در سال ۱۴۰۱ شناسایی و از طرفی، جلوی ۲ میلیون فرار مالیاتی گرفته شد و برای نخستین بار، میزان وصولی مالیات بر اساس آنچه در بودجه پیش‌بینی شده بود، ۱۰۰ درصد تحقق یافت.

وی با اشاره به بر زمین ماندن قانون اختیارات بانک مرکزی گفت: قانونی که از سال 1352 تصویب شده بود، روی زمین مانده بود؛ اما در حال حاضر، این قانون به صورت بسیار مترقی ارائه شده است و بانک مرکزی را در راستای ساماندهی بازار پول و بازار سرمایه قدرتمند می‌کند.

تصویب قانون سوت‌زنی با پاداش 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون سوت‌زنی و انتشار فساد توسط مردم که در مجلس تصویب شد، اظهار کرد: این قانون، نظارت همگانی ملت را بر جریانی که بخواهد فساد را در اختلاس، ارتشا و احتکار و سایر موارد فساد پیش‌بینی کند، ایجاد کرد و فرد منتشرکننده بر اساس آن پاداش می‌گیرد.

علیزاده‌برمی افزود: قانون مبارزه با سوداگری و سفته‌بازی در چهار زمینه ارز، طلا، خودرو و مستقلات و قانون اصلاح مالیات بر ارزش‌افزوده در مجلس تصویب شده است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1230003

مهمترین اخبار ایران و جهان: