نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 19:05

برنامه‌ریزی برای ساخت ۴٠ هزار واحد مسکونی برای محرومان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به مصوبات قرارگاه محرومیت‌زدایی استان گفت: در حوزه مسکن محرومان مقرر شد بیش از ۴٠ هزار واحد مسکونی در سطح استان با همکاری استان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای جوامع هدف در دستورکار قرار بگیرد.

به گزارش مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات قرارگاه محرومیت‌زدایی استان با بیان اینکه امروز استان اصفهان میزبان فرمانده و معاونان قرارگاه امام حسن محتبی(ع) بود، اظهار داشت: در قالب کارگروه‌های تشکیل شده، مسائل استان در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی مورد بحث قرار گرفت و در نهایت در حوزه‌های آب‌رسانی، راه روستایی و عشایری، بهداشت و درمان، بیابان‌زدایی و توسعه مراتع و کاشت نهال مصوبات خوبی داشتیم. 

وی افزود: در حوزه مسکن محرومان مقرر شد بیش از ۴٠ هزار واحد مسکونی در سطح استان با همکاری استان و قرارگاه برای جوامع هدف در دستورکار قرار بگیرد همچنین در دیگر حوزه‌ها از جمله شهر و روستای مولد و علم و فناوری نیز تفاهم خوبی اتفاق افتاد. 

زینلیان با اشاره به زمان اجرایی شدن مصوبات عنوان کرد: معمولا سقف زمان تفاهم‌نامه‌ها ۳ ساله است و اعتبارات در این زمان تأمین خواهد شد اما امیدوارم نهایتا تا سال دوم نتایج خوبی را برای مردم داشته باشیم. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در خصوص مصوبات سال قبل نیز یادآور شد: در سال قبل در محورهای آب روستایی، نوسازی مدارس سنگی و فرسوده، آب‌رسانی و بهداشت و درمان مصوباتی رقم خورد که در حوزه آب روستایی حدود ۶۵ روستا فعال و در همان سال اول بیش از ۳٠ مورد آن به بهره‌برداری کامل رسید. 

وی اظهار کرد: برای امسال نیز تمام روستاهای سطح استان را با هماهنگی آبفا شناسایی کردیم و در این راستا در تلاشیم هیچ روستایی در سطح استان بدون آب شرب پایدار نباشد. 

زینلیان در پایان گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا شد، در حوزه‌های آب روستایی حدود ۴٠٠ پروژه، راه روستایی و عشایری بیش از هزار کیلومتر راه، آبخیرداری حدود ۳٠٠ هزار هکتار بالغ بر ۳٠٠ میلیارد اعتبار و در حوزه قنوات نیز بیش از هزار و ۵۷ قنات با اعتباری بالغ بر ۵۳۵ میلیارد اعتبار تدوین و مصوب شد. 

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271603

مهمترین اخبار ایران و جهان: