نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 13:04

حج بهترین فرصت برای نمایش اتحاد و وحدت مسلمانان است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه حج انسان ساز است، گفت: حج بهترین فرصت برای نمایش اتحاد و وحدت مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با کارگزاران حج استان کرمانشاه بر وحدت آفرین بودن این فریضه الهی تأکید کرد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: اهمیت حج بسیار بالاست، وحدت آفرین و عزت بخش است زیرا قدرت بزرگ اسلام به رخ جهانیان کشیده می‌شود.

علما در خصوص ضرورت معرفت به عظمت حج، تصریح کرد: خداوند دنبال بهانه می‌گردد تا همه بندگانش بهشتی باشند. زیرا آن چه ملاک حق تعالی است رحمانیت و رحیمیت است، چون به طور کلی خداوند متعال می‌خواهد ما در نور و آگاهی باشیم و الهی شویم.

وی افزود: حج بعد از نماز اسرار زیادی دارد زیرا هر روز با مسائلی تازه روبرو می‌شود بنابراین یکی از وجوه عظمت مسلمانان حج است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: خداوند ما را برای اطاعت نصب کرده و خلق فرموده زیرا اگر اطاعت را از ما بگیرند، انسان هیچ چیزی ندارد و حج انسان ساز است.

وی ادامه داد: هدایت فقط مال خداست و این مهم را خداوند متعال با نماز، روزه، حج، زکات، جهاد و… انجام می‌دهد و این انسان با هدایت و بندگی اشرف مخلوقات و سرآمد آفرینش می‌شود.

علما بیان کرد؛ باید همه ما بدانیم در طی عمرمان چه اندوخته‌های را پس انداز کرده ایم این مهم است زیرا این پس انداز امروز سرمایه فردای آخرت ماست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1246591

مهمترین اخبار ایران و جهان: