نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 21:51

امام جمعه ایلام: باید با مخالفین مجادله احسن داشته باشیم

امام جمعه ایلام گفت: برخی از مخاطبان بر روی جدل قرار دارند بایستی با آن ها مجادله احسن داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین "الله‌نور کریمی‌تبار " در آیین اختتامیه مرحله منطقه‌ای یازدهمین دوره مناظره ملی مسابقات که به میزبانی استان ایلام برگزار شد، گفت:وقتی فرد به عنوان شهروند ظاهر می‌شود طبیعتا محدودیت‌های برای او در جامعه وجود دارد. این محدودیت‌ها در بعضی اوقات عدم مراعات آن ممکن است به حکومت یا افراد برگردد.

وی افزود: آنچه قرآن دستور می‌دهد این است که به راه خدا دعوت کنید و سه راه هم متناسب با مخاطبان ما پیشنهاد می‌دهد. برخی از مخاطبین ما به دنبال استدلال عقلی، برخی عاطفی و دیگران بر روی جدل قرار دارند. باید با مخالفین مجادله احسن داشته باشیم. در نهایت در همه این ها باید حقوق فرد رعایت شود. کما اینکه در این مناظره‌ها هم ادب و احترام رعایت شد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: به نفع جوانان است که به دنبال تحصیل دانش، مناظره و آنچه خداوند از ما می‌خواهد است که دعوت به راه خدا یکی از آن‌ها است باشیم. تلاش کنیم صادقانه با خدا صحبت کنیم. دانشی برای ما مفید است که ثمره آن شناخت صفات و افعال خدا و آگاهی به کوچکی خودمان است.

فرشید زرگوش مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام  در این نشست گفت: یکی از مشکلات  اساسی ما در کشور در خصوص گفت‌وگو است. ما باید گفت‌ و گو را در مدارس نیز آموزش دهیم این باعث پیشرفت جامعه ما می‌شود. 

وی افزود: ما الان در یک جنگ نرم قرار داریم. همچنین ما باید با توجه به احترام به یکدیگر مطالب و خواسته‌های خود را بیان کنیم.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام بیان کرد: دوستان ما اصول مناظره را رعایت کردند. ما هم‌اکنون در عرصه جهاد تبیین هستیم. جهاد یک تلاش فوق‌العاده است. انقلاب دستاوردهای متعددی داشته است علی رغم اینکه از ابتدا مسائل و مشکلات وجود داشته است.

وی تاکید کرد: دشمن در حوزه‌های مختلف از ابتدا برای ما نقشه‌های مختلفی داشته است. هم‌اکنون نقشه آن‌ها نیز یک جنگ شناختی است. ما در عرصه جنگ شناختی خوب عمل نکرده‌ایم. آن‌ها بر روی ذهن و قلب ما کار می‌کنند. باید در این خصوص بیشتر تلاش کنیم. پرداختن به مناظره یکی از این کارها است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1214803

مهمترین اخبار ایران و جهان: