نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 18:59

میزان ثبت طلاق در استان بوشهر ۴ درصد کاهش یافت

بوشهر- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: طی سال گذشته میزان ثبت طلاق در استان بوشهر چهار درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز بعد از ظهر چهارشنبه در آئین رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در دادگستری استان بوشهر اظهار داشت: در راستای جلوگیری از دخل و تصرف غیرمجاز در امور اراضی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی پیشگیری از زمین‌خواری را یکی از برنامه‌های بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با حضور ۳۵ نهاد، سازمان و دستگاه اجرایی، نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرایم در این حوزه بر عهده خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: با اتحاد و همدلی مسئولان در استان بوشهر شاهد اقدامات خوبی خواهیم بودیم و امید می‌رود استان بوشهر یکی از استان‌های پیشتاز در این زمینه باشد.

فروش ۴ هزار میلیارد تومان اموال تملیکی

وی با اشاره به فروش اموال تملیکی در سال گذشته خاطر نشان کرد: سال گذشته ۴ هزار میلیارد تومان اموال تملیکی استان بوشهر به فروش رسیده است.

مهرانگیز از کاهش طلاق در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس آمارها میزان ثبت طلاق در استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ما قبل آن ۴ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی تصادفات تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم در استان بوشهر زمین خواری و تصرف به اراضی ملی و منابع طبیعی است که انتظار می‌رود با راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین پرونده‌های این حوزه به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203203

مهمترین اخبار ایران و جهان: