نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 09:58

دام های سبک و سنگین انزلی واکسینه شدند

رئیس اداره دامپزشکی بندرانزلی با اشاره به اردوی جهادی دامپزشکی در روستاهای بشمن و چراغ پشتان گفت: در این اردوی جهادی، ۳۵۰ راس دام سنگین، علیه بیماری بروسلوز، ۶ قلاده سگ نگهبان علیه هاری و ۲۴۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل مقاوم به حرارت واکسینه شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، سید مهدی موسوی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اردوی جهادی دامپزشکی به مدت ۲ روز در روستاهای بشمن و چراغ پشتان شهرستان انزلی انجام شد، اظهار کرد: این اردوی جهادی با هدف پیشگیری از بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در روستاهای محروم و کمتر برخوردار شهرستان انجام گرفت. 

وی با اشاره به رایگان بودن خدمات واکسیناسیون از جمله سمپاشی بدن و جایگاه دام، معاینه و درمان، آموزش و ترویج دامداران این مناطق گفت: در این اردوی جهادی، ۳۵۰ راس دام سنگین، علیه بیماری بروسلوز، ۶ قلاده سگ نگهبان علیه هاری و ۲۴۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل مقاوم به حرارت واکسینه شدند. 

رئیس اداره دامپزشکی بندرانزلی با بیان اینکه معاینه دام و طیور توسط متخصصین و دامپزشک‌ها انجام شد، افزود: ۳۵ مورد آموزش چهره به چهره و توزیع بروشور آموزشی و همچنین سم‌پاشی ۴۰۰۰ متر مربع جایگاه نگهداری دام به صورت کاملا رایگان برای دامداران روستایی این مناطق به اجرا درآمد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1258347

مهمترین اخبار ایران و جهان: