نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 16:33

رشد پنج برابری زائران حج تمتع ایلام در سال جاری

مدیر حج و زیارت استان ایلام از رشد پنج برابری زائران حج تمتع امسال در مقایسه با سال قبل خبر داد.

سجاد رحمانی مدیر حج و زیارت استان ایلام ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به رشد پنج برابری اعزام زئران استان به حج تمتع در سال جاری، گفت: سال گذشته تنها ۲۴ زائر از استان ایلام در قالب کاروان مشترک با استان کرمانشاه به سرزمین وحی اعزام شدند ولی امسال ۱۱۵ نفر به حج تمتع مشرف شدند.

وی افزود: برای حج امسال تعداد ۱۱۵ زائر که تا پایان سال ۸۵ و سه ماه ابتدای سال۸۶ ثبت نام خود را جهت اعزام به سرزمین وحی تکمیل کرده و فیش حج تمتع را در دست داشتند هفته گذشته به مناسک حج تمتع ۱۴۰۲ اعزام شدند.

مدیر حج و زیارت استان ایلام ادامه داد: این کاروان با همراهی سه نفر از عوامل این مدیریت و یک نفر روحانی عازم مدینه منوره شده و بعد از یک‌ هفته اقامت در جوار مسجد النبی و‌ قبرستان بقیع و زیارت این بقاع متبرکه درمدینه منوره با محرم شدن در مسجد شجره، عازم مکه مکرمه می شوند.

رحمانی با اشاره به اینکه جوانترین زائر در کاروان ایلام ۳۰سال و مسن ترین هم ۹۸ سال دارد، یادآور شد: تمام زائران اعزامی استان در صحت و‌سلامت هستند و به صورت روزانه از طریق تماس با مسئولان کاروان، در جریان وضعیت و شرایط آنها هستیم.

وی خاطر نشان کرد: تمام آزمایشات بالینی تایید سلامت مخصوص زائران در استان ایلام قبل از عزیمت به سرزمین وحی انجام شده و برای تمام آنها واکسن مننژیت نیز ترزیق شده است.

رحمانی به محل اقامت زائران نیز اشاره کرد و گفت: هتل محل اقامت زائران استان ایلام در مکه دارای درجه الف است و تمام آنها به خاطر شرایط سنی و به منظور جلوگیری از معطل ماندن در ازدحام ساعات صرف غذا یا معطلی استفاده از آسانسور، در طبقات اول و دوم هتل اسکان داده شده اند.

مدیر حج و زیارت در پایان گفت: سفر حجاج استان ایلام بین ۳۰ تا ۳۷ روز به طول می انجامد و تمام اقدامات و تمهیدات لازم جهت تسهیل در برگشت زائران نیز اندیشیده شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1275647

مهمترین اخبار ایران و جهان: