نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 12:06

سرمایه‌گذاری 1.4 میلیارد دلاری سنگاپور در اقتصاد قزاقستان

رئیس جمهور قزاقستان دردیدار با همتای سنگاپوری خودگفت: حجم کل سرمایه‌گذاری سنگاپور در اقتصاد قزاقستان از مرز ۱.۴ میلیارد دلار گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان با «حلیمه یعقوب» رئیس جمهور سنگاپور گفت‌وگو کرد.

طرفین در مورد وضعیت و چشم انداز توسعه روابط قزاقستان و سنگاپور با تاکید بر تقویت گفت‌وگوهای سیاسی، تعمیق همکاری‌های تجاری و اقتصادی و گسترش روابط فرهنگی و بشردوستانه به تفصیل گفت‌وگو کردند.

توکایف با استقبال از یعقوب گفت: برای ما افتخار بزرگی است که اولین سفر رئیس جمهور سنگاپور به آسیای مرکزی با قزاقستان آغاز شده است. سفر شما به کشور ما یک رویداد تاریخی است. مطمئن هستم که این سفر آغاز نقطه عطف جدیدی در روابط ما خواهد بود. آستانه قاطعانه متعهد به تقویت بیشتر روابط با سنگاپور است.

وی با اشاره به همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری تاکید کرد که امروز بیش از ۱۴۰ شرکت سنگاپوری و سرمایه‌گذار مشترک در کشور ما فعالیت می‌کنند.

رئیس جمهور قزاقستان تاکید کرد: حجم کل سرمایه گذاری سنگاپور در اقتصاد قزاقستان از ۱.۴ میلیارد دلار گذشته است. علیرغم شوک‌های اقتصادی و همه گیری، سال گذشته حجم تجارت متقابل به ۲ میلیارد دلار رسید. به نظر من این نتیجه بسیار خوبی است.

رئیس جمهور سنگاپور نیز گفت: این اولین سفر من به قزاقستان و به طور کلی به آسیای مرکزی است. بنابراین این سفر مهمی است. همانطور که می‌دانید، قزاقستان شریک بسیار ارزشمندی برای ما در منطقه آسیای مرکزی است، زیرا ما می‌بینیم که در اصل کشور شما یک رهبر منطقه‌ است، این برای ما بسیار مهم است و ما در طول سال‌ها روابط بسیار خوبی را حفظ کرده‌ایم، ما نه تنها روابط گرمی داریم، بلکه تعهد مشترکی به اصول مانند صراحت و نظم داریم.

در چارچوب این رویداد 12 سند بین قزاقستان و سنگاپور به مبلغ بیش از ۲۵۰ میلیون دلار امضا شد. 

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235247

مهمترین اخبار ایران و جهان: