نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 13:05

پارک علم و فناوری سمنان رتبه دوم کشور را کسب کرد/ برگزاری مستمر کارگاه‌های سواد مالی در سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان سمنان رتبه دوم کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داد، گفت: کارگاه‌های افزایش سواد مالی در این استان به‌صورت مستمر برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در همایش تأمین مالی از بازار سرمایه در استان سمنان که با حضور مدیرعامل سازمان بورس اوراق بهادار ایران در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، گفت: تفاوت بازار بورس با بازار سنتی، بحث شفافیت مالی، رسمیت و پشتیبانی قانونی موجود در حوزه بازار سرمایه است که امری بسیار قابل توجه و ارزنده تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از یک دهه است که مباحث مرتبط با اقتصاد و تولید توسط مقام معظم رهبری مورد تأکید است و در سال گذشته نیز توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفت، افزود: در این راستا می‌توان با تأمین مالی از بازار سرمایه برای شرکت‌های دانش‌بنیان، بیش از پیش این مهم را محقق کرد.

استاندار سمنان ادامه داد: در حوزه مالی و رشد اقتصادی، ما امروز نیاز به سواد مالی تخصصی داریم که می‌تواند در مدیریت امور در شرکت‌های تولیدی مؤثر باشد و در نهایت تحقق رشد اقتصادی را به همراه داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان سمنان رتبه دوم کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: میانگین نرخ باسوادی بالای استان و بالاتر از میانگین کشوری، سمنان را به یک استان دانشگاهی تبدیل کرده و بستر برای رشد اقتصادی، افزایش بهره‌وری و رشد صادرات به‌تبع آن مهیا شده است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی موتور محرک اقتصاد استان سمنان است که باید بیش از پیش به آن توجه ویژه صورت گیرد؛ چراکه می‌تواند در حوزه‌های مختلف نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای داشته باشد و منجر به کسب موفقیت‌های متعدد در حوزه اقتصادی شود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: مسیرهای توسعه در این استان با کمک بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این حوزه محقق خواهد شد.

هاشمی گفت: ضرورت دارد امروز با برگزاری همایش تأمین مالی از بازار سرمایه، کارگاه‌های افزایش سواد مالی در استان سمنان به صورت مستمر برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بورس اوراق بهادار می‌تواند با ارائه آموزش‌ها در حوزه سواد مالی و تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، در تحقق رشد اقتصادی کشور نقش‌آفرینی مطلوب داشته باشد.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1204903

مهمترین اخبار ایران و جهان: