نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 08:41

پیشرفت ۷۳ درصدی پروژه ملی تعریض و ایمن سازی بزرگراه گالیکش به جنگل گلستان

فرماندار شهرستان گالیکش گفت: عملیات اجرایی پروژه ملی تعریض و ایمن سازی بزرگراه مینودشت گالیکش و جنگل گلستان به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر از سال ۹۰ آغاز شده و تاکنون ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

علی جوان حاذق خواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گالیکش اظهار کرد: عملیات اجرای پروژه ملی تعریض و ایمن سازی بزرگراه مینودشت گالیکش و جنگل گلستان به عنوان بخشی از جاده بین المللی و ترانزیتی گرگان- مشهد مقدس به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر از سال ۹۰ با هدف بهبود تردد و حمل جاده ای به ویژه تردد ایمن سالانه چند میلیون زائر آغاز شده و تاکنون ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه ملی در سفر رئیس جمهور به استان گلستان هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال مصوب شده که تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

فرماندار شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: ارتقاء و توسعه زیرساخت های شهرستان به عنوان یک شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته در حوزه های عمرانی، نیازمند نگاه ویژه مسئولان، ترزیق و تخصیص اعتبارات ملی و استانی است.

وی ادامه داد: مهمترین برنامه ما در حوزه عمرانی و زیرساختی در سطح شهرستان، اجرای پروژه راه دسترسی و گازرسانی به دو روستای کوهستانی کندسکوهو سیجان بوده که با پیگیری های انجام شده توسط نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی و استاندار، امید داریم با پیگیری های معاون هماهنگی امور عمرانی نیز اتفاقات خوبی در این حوزه صورت گیرد.

جوان حاذق خواه استقلال و استقرار ادارات خدمات رسان در شهرستان گالیکش را یکی از ضروریات دانست و گفت: راه اندازی  اداره بنیاد مسکن به عنوان یکی از دستگاه خدمات رسان به ویژه در حوزه آبادانی، محرومیت زدایی، اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مقاوم سازی مسکن روستایی می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار و پیشرفت مناطق روستایی شهرستان داشته باشد.

وی در خصوص پروژه نیمه تمام شهرستان ابراز کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام مانند سالن های ورزشی در روستاهای پاسنگ بالا، فارسیان و قلی تپه، ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بیمارستان ۹۱ تختخوابی در دستور کار بوده و امید داریم با تخصیص اعتبارات هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1204303

مهمترین اخبار ایران و جهان: