نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 16:38

سبزوار، رتبه چهارم اهدای عضو در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این شهرستان به واسطه ایثار و سخاوت خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در رتبه چهارم اهدای عضو کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمد سالاری اظهار کرد: از ابتدای فعالیت واحد شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه تاکنون ۵۲۰ عضو از بیماران مرگ مغزی به نیازمندان عضو پیوند شده است.

 وی افزود: از پیوندهای صورت گرفته طی سالیان اخیر تاکنون ۱۸۳ مورد کلیه، ۱۳۶ مورد قرنیه، ۱۰۵ مورد کبد، ۷۵ مورد پوست، ۹ قلب و ۳ پانکراس به بیماران نیازمند عضو به صورت رایگان اهدا شده است.  

سالاری اضافه کرد: از فرودین ماه سال گذشته تاکنون نیز دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اعلام ۱۳ مورد مرگ مغزی به ۵۵بیمار که مدت ها در لیست انتظار بودند پیوند عضو داشته است. 

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار بیان داشت : تعداد ۲۵ هزار بیمار در سطح کشور در انتظار پیوند عضو هستند، با توجه به اینکه هشت عضو اصلی بدن از جمله کبد، قلب، کلیه و... و همچنین ۵۳ عضو غیر اصلی از بیمار مرگ مغزی شده می‌تواند به بیماران نیازمند عضو اهدا گردد از مردم تقاضا می شود تا با عزم ملی و هم افزایی عمومی در ترویج این مقوله بشر دوستانه جهت ادامه حیات دوباره به نیازمندان به عضو فرهنگ سازی نمایند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1228347

مهمترین اخبار ایران و جهان: