نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 15:57

دمای هوای خراسان رضوی از دوشنبه کاهش می‌یابد

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز دوشنبه روند کاهش قابل توجه دما در سطح استان آغاز می شود به طوری که از سه شنبه نسبت به روز یکشنبه ۸ تا ۱۲ درجه اکثر نقاط استان خنک‌تر خواهد شد.

محمد غیوری خواه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی، امروز در اکثر نقاط استان شاهد آسمانی آفتابی و جوی نسبتاً پایدار بوده و رشد ابر را به صورت محلی به ویژه در ارتفاعات خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از اواسط فردا با ورود سامانه جوی احتمال رگبارهای پراکنده توأم با وزش باد شدید موقتی در ساعات عصر و اوایل شب، به ویژه در ارتفاعات، دور از انتظار نیست.

وی گفت: با افزایش میزان بارش‌ها طی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه شاهد بارش باران با احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، به ویژه در ساعات عصر، در سطح استان خواهیم بود.

غیوری خواه ادامه داد: امروز و یکشنبه روند افزایشی دما ادامه یافته و از روز دوشنبه روند کاهش قابل توجه دما آغاز خواهد شد به طوری که روز سه شنبه نسبت به روز یکشنبه ۸ تا ۱۲ درجه اکثر نقاط استان خنک‌تر خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین با افزایش باد از اواخر وقت یکشنبه، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در ساعات بعدازظهر گاهی شاهد وزش باد شدید با احتمال گردوخاک و بروز خسارت، به ویژه در نقاط بادخیز، خواهیم بود.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا یکشنبه را نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و افزایش سرعت وزش باد پیش بینی کرد.

غیوری خواه اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین و مه¬ ولات با بیشینه دمای ۳۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۱۷ و ۳۰ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین مقدار بارندگی از شهرستان رشتخوار با ۱۵ میلیمتر و بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بجستان با ۶۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1208891

مهمترین اخبار ایران و جهان: