نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 11:17

اختصاص۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث مراکز جامع سلامت آذربایجان غربی

ارومیه - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از صرف ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مراکز جامع سلامت در مناطق هدف بازآفرینی شهری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حمزه لو در جلسه محرومیت زدایی اظهار کرد: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روز برای ساخت ۳ مرکز جامع سلامت در محلات هدف شهرهای میاندوآب، بوکان و ارومیه جهت بهره‌برداری عمومی و ارتقای کیفیت زندگی مردم پیش بینی و هزینه شده است.

وی ادامه داد: خانه‌های سلامت از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف ایجاد ستادهای هماهنگ کننده و اجرایی محلات سالم و جلب مشارکت همگانی شهروندان به بهبود سلامت عمومی، آموزش و پیشگیری از بروز مشکلات اجتماعی کمک می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: مرکز جامع سلامت وکیل آباد ارومیه نیز در حال حاضر به اتمام رسیده و آماده تحویل به دستگاه بهره‌بردار است.

حمزه لو گفت: همچنین یک پایگاه اورژانس اجتماعی در محلات هدف شهر ارومیه در دست ساخت بوده که با تخصیص اعتبارات، این طرح تا هفته دولت آماده بهره برداری است.

وی یادآور شد: طرح پایگاه اورژانس اجتماعی در حال حاضر بیش از ۲۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد و برای این طرح ۵۲ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

حمزه لو افزود: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مرتبط با فعالیت‌های بازآفرینی شهری بوده که طرح‌های ساخت خانه محله، مدرسه، مرکز جامع سلامت، فضای ورزشی، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اجرا شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1243547

مهمترین اخبار ایران و جهان: