نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 00:05

اشاره پنتاگون به احتمال استفاده از سلاح هسته‌ای علیه کره‌شمالی

وزیر دفاع آمریکا که به کره جنوبی سفر کرده است در سخنانی از احتمال استفاده این کشور از تسلیحات هسته‌ای علیه کره‌شمالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه خبر داد که واشنگتن استقرار تسلیحات پیشرفته نظیرجنگنده‌ها و بمب افکن‌ها در شبه جزیره کره را افزایش خواهد داد.

وی این سخنان را پس از دیدار با «لی جونگ سوپ» وزیر دفاع کره جنوبی مطرح کرد. در این دیدار دو طرف توافق کردند که رزمایش‌های نظامی ترکیبی را افزایش دهند.

آستین در کنفرانس خبری پس از دیدار مشترک گفت: «ما جنگنده‌های نسل پنجم، اف-22 و اف-35 در کره‌جنوبی مستقر کرده‌ایم. یک ناو هواپیمابر نیز در نزدیکی شبه جزیره استقرار یافته است».

وزیر دفاع آمریکا گفت که تعهد آمریکا در حمایت از متحدانش با تمام قابلیت‌های نظامی‌اش از جمله تسلیحات هسته‌ای، مستحکم باقی مانده است.

 در شرایطی که تنش‌ها در شبه جزیره کره همچنان خبرساز است، رهبر کره شمالی ماه گذشته درباره اقدامات آمریکایی‌ها در منطقه برای ایجاد ناتوی آسیایی هشدار داد. رهبر این کشور در نشست حزب کارگران کره (حزب حاکم کره شمالی) اعلام کرد که آمریکا در حال ایجاد نسخه آسیایی ناتو است.

کره شمالی تنها طی سال گذشته و در واکنش به اقدامات تحریک برانگیز آمریکا و کره جنوبی، 70 موشک بالستیک شلیک کرد که بیشترین تعداد موشک شلیک شده طی یک سال به شمار می‌آید. از جمله موشک‌های شلیک شده توسط کره شمالی، موشک «هواسونگ 17» بود که موشک قاره پیما به شمار می‌آید.

آمریکا طی هفته‌های اخیر تلاش کرده تا قطعنامه‌ها و سندهایی را در محکومیت اقدامات کره شمالی و اعمال تحریم‌های بیشتر مطرح کند اما این اقدامات به نتایج ملموسی منتهی نشده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1011503

مهمترین اخبار ایران و جهان: