نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 10:04

روایت مدافعان مازندرانی از «مردم یاری» سردار جان فدای ایرانی

ساری- تواضع و فروتنی، مردمداری و مردم یاری و اخلاص آن روی سکه شخصیت سردار شهید سلیمانی است که نامش بر پیکره مستکبران عالم لرزه می اندازد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: سه سال پیش و در آستانه سال نو میلادی و زمانی که جهان در جشن و سرور بود، جنایتی بزرگ در غرب آسیا و خاورمیانه قلب جهان را غمگین کرد و شهادت سردار سلیمانی، مردمان آزادیخواه جهان را سوگوار کرد.

تواضع و فروتنی، مردم یاری و مردمداری، اخلاص و خلوص نیست، تبعیت از ولایت و رهبری و عشق به میهن و حرم جمهوری اسلامی، ویژگی سرداری است که خود را سرباز ولایت خواند.

در حالی که نام سردار بر تن مستکبران و ظالمان جهان لرزه می‌انداخت اما محرومان و پابرهنه‌ها و ستمدیدگان، با دیدن وی امنیت و آرامش می‌یافتند و همچنان در سوگ شهید سلیمانی، می‌سوزند.

سید جواد حسینی که از سال‌های دوران دفاع مقدس همرزم سردار شهید سلیمانی بوده است، می‌گوید: سردار سلیمانی تنها مربوط به حوزه جنگ نبوده در حالی که ایشان یک انسان کامل بودند و سلیمانی از انقلاب و دفاع مقدس شروع نشد بلکه اجداد و نیاکان وی نیز فردی مذهبی و با اعتقاد کامل به خدا بودند.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه سردار سلیمانی بازمانده و عصاره تمام شهدای فرمانده دفاع مقدس بودند، اظهار داشت: این شهید بزرگوار همیشه و در طول عمر پر برکت خود در مسیر خدا بودند و اعتماد کامل به خداوند داشتند و به نتیجه‌ای مد نظر خودش که همان شهادت در راه خدا بود رسید.

حسینی با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی شاهکار این فرمانده را در سیستان و بلوچستان شاهد بودیم که با همراهی مردم، امنیت را در منطقه برقرار کرده بود، افزود: شهید سلیمانی مثل یک سرباز، اطاعت پذیر کامل نسبت به رهبری بود و در هر شرایطی گوش به فرمان رهبر و ولایت فقیه بودند.

روایت مدافعان مازندرانی از «مردم یاری» سردار جان فدای ایرانی

شهید سلیمانی مثل یک سرباز، اطاعت پذیر کامل نسبت به رهبری بود و در هر شرایطی گوش به فرمان رهبر و ولایت فقیه بودند

این یادگار دفاع مقدس در ادامه به سرمایه گذاری دشمنان این نظام بر علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: شهید سلیمانی آدم هوشمندی بود دشمن را کامل شناخت و این یکی از خصوصیات بارز این فرمانده بزرگ ایران بوده است.

وی با اعلام اینکه امروز دشمن به دنبال این است مردم ایران را گمراه کند، گفت: هنر سردار سلیمانی این بوده که قبل از اینکه دشمن خبیث جلوی ما قرار بگیرد مقابل آنان ایستاد.

حسینی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی یک چهره یک وجهی نبوده است، بیان کرد: وی مقبولیتی بزرگ بین فرماندهان ایران و خارج از کشور داشت و احترام خاصی برای ایشان قائل بودند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان شخصیت کاملی بود و چنان اهل گریه و توسل به امامان بود و وقتی پای توسل به میان می‌آمد نفر اول بود و جمله معروف ایشان «ما ملت امام حسینیم» موید همین خصوصیت ایشان است.

حسینی افزود: سردار سلیمانی تا لحظه آخر مقابل فتنه‌ها ایستاد و جان خود را فدای ملت بزرگ ایران کرده است.

همرزم سردار سلیمانی با بیان اینکه هدیه بزرگ ایشان به مردم ما و منطقه، امنیت بوده است، تصریح کرد: امروز متأسفانه انسان‌های نادان برای چیزهای مفت امنیت و آرامش ما را به خطر می‌اندازند و نباید بگذاریم امنیتی که با ریختن خون شهدای بزرگوار ما ایجاد شده است به خطر بیفتد.

سردار حمیدرضا رستمیان از دیگر یادگاران دفاع مقدس و مدافع حرم مازندران به شمار می‌رود و دشمن شناسی و بصیرت شهید سلیمانی را از برجستگی‌های شخصیتی یاد کرد و با گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی با اظهار اینکه سردار سلیمانی بزرگترین عملیات را در دوران دفاع مقدس رقم زده است، افزود: با این عملیات‌ها قدرت رزمندگان ایران اسلامی را به دنیا نشان دادیم.

دانشگاه دفاع مقدس مالک اشترهایی نظیر شهید سلیمانی تقدیم کرده است

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دوران دفاع مقدس تنها مقطعی است که یک وجب از خاک ایران اسلامی را از دست ندادیم، گفت: دانشگاه دفاع مقدس مالک اشترهای زیادی از جمله سردار سلیمانی را معرفی و تقدیم کرده است و در دوران دفاع مقدس به عنوان جانباز و شهید زنده فعال بوده است.

فرمانده سابق لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا با بیان اینکه بعد از دوران دفاع مقدس رجزخوانی دشمنان به شکل دیگری انجام می‌شود، گفت: اشغال کشورهایی نظیر افغانستان و عراق وغیره از جمله نقشه‌ها بود و ویژگی‌های موجود در سردار سلیمانی سبب شد که به یکی از بهترین طلایه داران و نماد انقلابی و ولایی ایران اسلامی تبدیل شود.

سردار رستمیان توان بالا، دشمن شناسی، دشمن ستیزی، بصیرت و هوش بالا را از ویژگی‌های شهید سلیمانی ذکر کرد و گفت: ایشان خاشع، مردم یار و مردم دوست بود و خود را خادم ملت می‌دانست و در دل آنها جای گرفت و وی را سردار دل‌ها می‌نامیم.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی دلنشین بود و این ناشی از اخلاص ایشان بوده است، گفت: سردار سلیمانی همه ویژگی‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و غیره را دارد و در عین حال خود را خاضع و متواضع می‌داند و این فرمانده موفق می‌شود در دل مؤمنان و غیرمسلمان‌ها نفوذ پیدا کند.

همرزم شهید سلیمانی با عنوان اینکه مردم مناطق مختلف از جمله عراق نیز شهید سلیمانی را دوست دارند، گفت: شهید سلیمانی در کنار مردم قرار دارد و سفیر جمهوری اسلامی در جهان و نماد انقلاب است.

روایت مدافعان مازندرانی از «مردم یاری» سردار جان فدای ایرانی

سردار رستمیان با عنوان اینکه دشمن در طراحی و سناریوی خود شکست خورده است، گفت: شهید سلیمانی خطرناک‌تر از سردار سلیمانی برای دشمنان است و مجاهدان بزرگی را به میدان آورده است زیرا سردار سلیمانی با الگوگیری از مکتب حضرت امام راحل با شهادت تبدیل به یک فرهنگ و مکتب می‌شود.

ساده زیستی سردار سلیمانی

شعبان اباظهری از دیگر مدافعان و رزمندگان دوران دفاع مقدس ساده زیستی شهید سلیمانی را از ویژگی‌ها ذکر و تصریح کرد: یکی از فرماندهان حشد الشعبی تعریف می‌کرد حاج قاسم شبی را منزل ما مهمان بود، زمانی که وسایل منزل را دیدند، گفتند که لوازم قدیمی شده و باید تعویض شود و ما گفتیم سردار این‌ها مهم نیست؛ زمانی که ما به ایران آمدیم و مهمان منزل ایشان شدیم، گفتیم حتماً فرمانده ارشدی بودن باعث می‌شود لوازم عالی داشته باشند اما در منزل به حاج قاسم گفتم خانه شما که وضعیت بدتری دارد که گفتند یک فرمانده چقدر می‌گیرند از کشورش مهم نیست و مهم آن است که چه می‌کند.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در مراسم تشییع سردار سلیمانی شاهد حضور گسترده مردم بودیم زن و مرد، پیر و جوان، باحجاب و کم حجاب در کنار هم برای حاج قاسم اشک ریختند چراکه ایشان در قلب‌ها جای داشت.

سه سال از شهادت سردار بزرگ ایران و اسلام، شهید سلیمانی می‌گذرد و مردم مازندران هم سوگوار از دست دادن این فرمانده دل‌ها هستند و در قلب و ذهن اهالی این استان به عنوان قهرمانی بین المللی نقش بسته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 951603

مهمترین اخبار ایران و جهان: