نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 12:17

۲۰۰ حکم از قانون هوای پاک اجرا نشد/ رسیدگی قضایی به ترک فعل ها

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به عدم اجرای ۲۰۰ حکم از قانون هوای پاک، گفت: عدم اجرای احکام مصداق ترک فعل است بنابراین ذی نفعان را به دستگاه قضایی معرفی کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد عسکری در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: در بحث قانون هوای پاک، تعدادی از دستگاه‌ها از جمله وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نفت، وزارت صمت و سازمان محیط زیست مکلف بودند احکامی را اجرایی کنند،

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزود: همه دستگاه‌هایی که مرتبط با این موضوع بودند طبق قانون هوای پاک باید ۲۲۰ احکام را اجرایی و عملیاتی می‌کردند با این حال بر اساس بررسی‌هایی که داشتیم، مشخص شد تقریباً ۲۰ قانون اجرایی شده و حدود ۱۴۰ قانون، ناقص اجرا شده، یعنی کامل اجرا نشده و ۶۰ حکم هم اجرا نشده است؛ یعنی تقریباً نزدیک به ۲۰۰ حکم یا اجرا نشده یا ناقص اجرا شده است.

وی ادامه داد: ما در راستای وظیفه نظارتی خودمان در وزارت کشور با حضور دستگاه‌های متولی جلسه گذاشتیم و به تک تک دستگاه‌ها تذکر دادیم. ضمن اینکه کمیته محیط زیست مجلس هم با جدیت موضوع را پیگیری می‌کند.

عسکری گفت: با توجه به عدم اجرای این احکام در قالب قانون، این اقدام را مصداق ترک فعل دانستیم و دستگاه‌ها را به دستگاه‌های نظارتی معرفی کردیم.

وی افزود: بعضی از دستگاه‌ها اذعان کردند یکی از دلایل عدم اجرای احکام، مشکلات مالی و کهنه بودن فضای تولیدی بوده است و بعضاً هم اشاراتی داشتند به اینکه از نظر ظرفیتی و قابلیتی نتوانستند فضا را دنبال کنند و همچنین به تحریم هم اشاره کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 958147

مهمترین اخبار ایران و جهان: