نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 15:23

جشن انقلاب باید متفاوت برگزار شود/ نظام جمهوری اسلامی مبانی محکمی دارد

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه امسال اتفاقاتی در کشورمان افتاد که باید حرکت وبرگزاری مراسم جشن انقلاب متفاوت از سال‌های گذشته باشد، گفت: نظام جمهوری اسلامی با قدرت سر پا ایستاده است و دلیل آن این است که مبانی اعتقادی محکم و استواری دارد و اصلی‌ترین شعارش هم آزادی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن افشارچی، استاندار زنجان در جلسه ستاد برگزاری مراسم ایام‌الله دهه فجربا تاکید بر اینکه امسال اتفاقاتی در کشورمان افتاد که باید حرکت وبرگزاری این مراسم متفاوت از سال‌های گذشته باشد، اظهار داشت: امید است با همکاری همه کمیته‌های مربوطه اتفاقات بهتری در این دهه بیافتد.

استاندار زنجان با بیان اینکه  همه انقلاب‌ها در دنیا یا خودش شکل می‌گیرند و یا ساخته می‌شوند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با آن همه عقبه مهم و بزرگ و بین‌الملی که پشت شاه بود، به صورت خود جوش شکل گرفت.

افشارچی با بیان اینکه پاسخ این سوال که چرا انقلاب اسلامی شکل گرفت باید به همه تبیین شود، گفت: مبانی اعتقادی نظام  جمهوری اسلامی به شدت قوی است و بر مبنای ذهنیت علمی بزرگانی چون شهید مطهری و شهید بهشتی... شکل گرفته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه بر مبنای اعتقادات شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی شکل گرفت، افزود: جای این سوال مطرح است که ما چقدر در مورد آزادی و معنی و مفهوم آن کار کرده‌ایم.

افشارچی در ادامه با بیان اینکه آزادی که غرب ترویج می‌کند این آزادی نیست در حالی که ۵۰ سال پیش شهید مطهری مطلبی در رابطه با آزادی نوشته است، افزود: پیشنهاد می‌کنم مطالبی در خصوص معنا و مفهوم آزادی برای دانش آموزان تهیه و تبیین شود.

وی با بیان اینکه در رابطه با آزادی و مسایل مختلف جامعه اگر مردم را اغناء کنیم خوشان خود جوش پای کار می‌آیند، گفت: اصل قصه در دهه فجر امسال این است که باید جهاد تبیین در خصوص مسایل مختلف اتفاق بیافتد.

 استاندار زنجان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با وجود مشکلات داخلی و هجمه‌های که از سوی دشمنان در طول این ۴۳ سال وارد شده است، هنوز سرپا است خاطر نشان کرد: این نظام با قدرت ایستاده است و دلیلش هم این است که مبانی اعتقادی محکم و استواری دارد و اصلی‌ترین شعارش هم آزادی است.

استاندار زنجان با بیان اینکه بلندترین ندا برای آزادی، نظام جمهوری اسلامی است این در حالی است که نسل امروز این مبانی را نمی‌دانند و باید گفته شود، گفت: پیشنهاد می‌کنم در این دهه در خصوص یک موضوع خاص مثلا در مورد آزادی که غرب در مورد آن حرف می‌زند صحبت شود و به جز به جز به آن پرداخته شده و آن را با آزادی نظام جمهوری اسلامی قیاس کنیم.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 982691

مهمترین اخبار ایران و جهان: