نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 16:09

۱۳ هزار مسکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی می شود

ارومیه - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: مقاوم سازی بیش از ۱۳ هزار مسکن روستایی استان در دستور کار قرار دارد.

جعفر برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ مسکن روستای در سطح آذربایجان غربی موجود است که تاکنون از این تعداد ۹۳ هزار و ۴۱۴ روستا مقاوم سازی شده است، افزود: امسال ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازنگری طرح هادی در ۲۳۰ روستای این استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون بازنگری طرح هادی ۱۸۰ روستا که نیاز به توسعه داشتند و افق ۱۰ ساله آنها به اتمام رسیده بود، انجام شده است، با اجرای طرح‌های هادی روستایی، امسال شاخص استانی نسبت به سال گذشته افزایش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: این طرح به‌منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت فیزیکی روستا و نیز ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان با استفاده از اعتبارات سالیانه عمران و نوسازی روستاها و مشارکت جدی و مؤثر روستاییان انجام می‌شود.

برزگر اضافه کرد: از مهمترین اقدامات در اجرای این طرح می‌توان به احداث و اصلاح شبکه معابر، میادین و محل تجمع، پیاده رو سازی، ایجاد فضای سبز و اصلاح شبکه دفع آب‌های سطحی اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی یادآور شد: با حل مشکلات اهدای وام مساکن روستایی و در راستای مقاوم سازی این منازل، ۶ هزار پرونده به بانک‌های عامل سطح استان ارسال شده است.

برزگر تاکید کرد: مبلغ این وام‌ها اگر تاریخ صدور پروانه ساخت آنها از ۲۵ آبان ماه سال گذشته به بعد باشد، شامل تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود پنج صد خواهد بود.

وی از مدیران بانک‌های عامل استان خواست نسبت به پرداخت تسهیلات مقاوم سازی منازل مسکونی باتوجه به بخشنامه‌های ابلاغی اهتمام و تسهیل گری لازم را داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 993091

مهمترین اخبار ایران و جهان: