نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 12:43

مردمی سازی خدمات از راهبردهای مهم کمیته امداد است

ایلام-معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: مردمی سازی امورات خیر و احسان از راهبردهای مهم کمیته امداد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله آسوده صبح چهارشنبه در سفر به ایلام و در نشست شورای مدیران کمیته امداد استان ایلام بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت فقر در کشور تغییر کرده است و نیازهای مردم متفاوت و متنوع شده است و از لحاظ دیگر بودجه‌های دولتی کفاف نیازهای قشر محروم و فقیر کشور نیست زمینه سازی برای مشارکت بیشتر مردم در کمک به نیازمندان از ضروریات امروز کشورمان است.

وی ادامه داد: کمیته امداد اگر بخواهد یک دستگاه حمایتی قوی‌تر باشد باید چتر خود را برای مشارکت بیشتر مردم گسترده‌تر کند و مردم را به میان میدان کمک به نیازمندان بیاورد و مردم خودشان در کمک به فقرا و نیازمندان بصورت مستقیم مشارکت و دخالت کنند.

آسوده با عنوان اینکه در روند مردمی سازی خیر و احسان باید بیشتر به مردم اعتماد کرد افزود: امداد برای تقویت مردمی سازی امور خیر و احسان تلاش می‌کند اختیارات استان‌ها را بیشتر و آنها مستقل‌تر از قبل عمل کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در استان ایلام بیش از ۴۰۰ رأس دام بعنوان زکات جمع آوری شده است و عمده آنها برای اشتغال خانگی نیازمندان توزیع شده‌اند و در استان‌های دیگر کشور چنین روندی در جمع آوری زکات کمتر است این گونه روندها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

رضا طاهری مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز در این نشست با ارائه گزارشی از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی گفت: امسال تاکنون در سرفصل‌های گوناگون بیش از ۱۱۶ میلیارد تومان کمک مردمی بصورت نقد، کالا و خدمات جمع آوری شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 997147

مهمترین اخبار ایران و جهان: