نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 20:23

سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش هزینه‌های سلامت را کاهش می‌دهد

اردبیل- معاون سیاس، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش و ارتقای تندرستی، هزینه‌کردها را در بخش سلامت به شدت کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان عصر شنبه در مراسم بهره‌برداری از دستگاه ام. ار. آی بیمارستان سبلان اردبیل اظهار کرد: در چهار دهه گذشته خدمات مختلفی در حوزه بهداشتی و درمانی ارائه شده ولی همچنان در برخی از حوزه‌ها با مشکلات و دغدغه‌هایی روبه‌رو هستیم.

وی کمبود تخت بیمارستانی و نبود برخی تجهیزات و امکانات را در حوزه تشخیصی و درمانی از جمله این معایب برشمرد و تصریح کرد: رفع این مشکلات به همت جمعی و برنامه‌ریزی درست نیاز دارد تا هم دانشگاه علوم پزشکی و هم تأمین اجتماعی در گره‌گشایی از این مشکلات تلاشی مضاعف انجام دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ضرورت ارتقای سلامت مردم را با بهره‌گیری از الگوهای مناسب سرمایه‌گذاری در بخش ورزش، تربیت بدنی، ارتقای آموزش همگانی و اصلاح سبک زندگی یادآور شد و گفت: مؤلفه‌های مهم در بهبود سلامت جامعه توجه به تغذیه مناسب همراه با ورزش است که می‌تواند تضمین‌کننده سلامت گروه‌های مختلف جامعه باشد.

قاسمیان نگاه پیشگیرانه را بهتر از درمان عنوان کرد و افزود: هر قدر در حوزه پیشگیری و برگزاری رویدادهای ورزشی سرمایه‌گذاری کنیم، به همان میزان هزینه‌های درمان کاهش پیدا کرده و با کمترین علائم بیماری روبه‌رو خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار تغییر سبک زندگی و اصلاح شیوه‌های نادرست، ما باید سطح خدمات ارائه شده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را ارتقا دهیم تا بهترین و مطلوب‌ترین وضعیت را در فرآیند توسعه جامعه شاهد باشیم.

قاسمیان تلاش نظام استکباری را برای بر هم زدن الگوهای نشاط، سرزندگی و سلامت جامعه یادآور شد و اضافه کرد: دولت سیزدهم با شعار «برقراری عدالت در حوزه‌های مختلف» سعی می‌کند تا خدمات درمانی و بهداشتی را در همه شهرها و روستاها گسترش دهد.

وی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی امکان دسترسی به مراکز درمانی، بیمارستانی، پزشکان متخصص و فوق تخصص بسیار بالا است و این نشان از توجه نظام اسلامی به حوزه بهداشت و سلامت است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل یکی از شاخصه‌های شتاب علمی کشور را در حوزه بهداشت و درمان و ساخت پیشرفته‌ترین تجهیزات این حوزه اعلام کرد و ادامه داد: ما خوشحال هستیم که دستگاه پیشرفته ام. ار. آی برای بیمارستان سبلان خریداری شده تا ارائه خدمات به بیمه‌شدگان را با پوشش رایگان شاهد باشیم و سایر بیماران دارای دفترچه‌های بیمه‌ای می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 961503

مهمترین اخبار ایران و جهان: