نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 16:20

مدیران مدارس به گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی توجه داشته باشند

کرج- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: مدیران مدارس به مسائل تربیتی دانش‌آموزان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش سبک غنی فرهنگ ایرانی اسلامی توجه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجرگشت بعد از ظهر چهارشنبه در همایش تبیین ویژه مدیران مدارس دولتی متوسطه اول آموزش و پرورش البرز که در سالن امام علی (ع) کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه مدیران مدارس در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت نقش محوری دارند، خاطرنشان کرد: مدیران در مدارس البرز بستر گسترش فعالیت‌های پرورشی را به دلیل نیاز دانش آموزان در این حوزه به وجود آورند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: فعالیت‌های مدارس را به گونه‌ای هدایت کنیم که دانش آموزان بر اساس ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین تحت پوشش قرار گیرند.

وی تصریح کرد: مدیران مدارس نظارت کامل را نسبت به فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس داشته باشند و برای آگاهی بخشی به دانش آموزان و توانمند سازی والدین از ظرفیت‌های حوزه تربیتی آموزش و پرورش استان استفاده کنند.

حجرگشت ادامه داد: مدیران مدارس البرز دغدغه تربیتی داشته باشند و پای کار بیایند تا دانش آموزان در برابر هجمه‌ها، مشکلات و رفتارهای هیجانی آسیب نبینند.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی مشاوره در استان البرز فعال شده است، اضافه کرد: مدیران مدارس به منظور اقدامات پیشگیرانه و ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای به دانش آموزان، هماهنگی لازم را با حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: دانش آموزان نیاز به روشنگری و هدایت دارند که این رسالت مهم را مدیران و معلمان در مدارس و حوزه ستادی آموزش و پرورش استان بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس به مسائل تربیتی دانش‌آموزان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش سبک غنی فرهنگ ایرانی اسلامی توجه کنند.

حجرگشت تاکید کرد: بی توجهی نسبت به مسائل تربیتی در مدارس استان البرز نباید وجود داشته باشد و همه ما باید با همدلی و همفکری در راه آگاه سازی دانش آموزان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان تلاش کنیم.

در این همایش معاون پرورشی و فرهنگی و رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش به بیان نکاتی در خصوص تحقق اهداف رهبر معظم انقلاب در حوزه امور تربیتی مدارس، برنامه‌های تدوین شده ۳۸ بندی ارسال شده معاونت پرورشی و تقویم اجرایی این حوزه و تبیین مسائل تربیتی در مدارس پرداختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 940847

مهمترین اخبار ایران و جهان: