نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 13:31

۷۵ درصد مهارت‌آموزان استان بوشهر در صنایع مشغول به کار شدند

بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: ۷۵ درصد مهارت‌آموزان استان بوشهر در سال گذشته یا در صنایع مشغول به کار شدند یا برای خود کسب و کاری راه اندازی کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح چهارشنبه در نشست با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، اظهار داشت: ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلانی که جذب بازار کار می‌شوند، به مسائل فنی واردند و آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

وی یکی از مزیت‌های مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را کاربردی بودن آن دانست و افزود: امروز با کیفیت خاصی از بیکاری مواجهیم و بخش مهمی از جمعیت بیکار استان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دربرمی‌گیرند.

رفع بیکاری در گرو تغییر فرهنگ اشتغال

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر بیان کرد: همین امر مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ضرورتی گریزناپذیر کرده که باید با تعامل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کار این مشکل مرتفع شود.

دراهکی تصریح کرد: رفع بیکاری در گرو تغییر فرهنگ اشتغال، ترویج آموزش‌های مهارتی و ترغیب جوانان به فراگیری از این آموزش‌هاست و بدون توجه به مهارت و حرفه‌آموزی دستیابی به اشتغال در همه عرصه‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: در این میان تقویت مهارت آموزش‌های مهارتی راهکاری مهم برای دستیابی به شغل است که بایستی بیش از پیش در دستور کار همه مسئولان استانی قرار گیرد.

جوان مهارت آموخته در جامعه بیکار نمی‌ماند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان اینکه جوان مهارت آموخته در جامعه بیکار نمی‌ماند، اضافه کرد: با رصد اشتغال مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه ای در سال گذشته بیش از ۷۵ درصد آنها یا در صنایع مشغول بکار شده یا برای خود کسب و کاری راه اندازی کرده اند.

دراهکی با تشریح برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در حوزه مهارت افزایی، افزود: تلاش می‌کنیم با همکاری استانداری، صنایع استان و شرکای آموزشی با ایجاد زیر ساخت‌های مهارتی در سطح استان و تربیت نیروی انسانی ماهر زمینه برای کاهش مشکل بیکاری در سطح استان محیا کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 940403

مهمترین اخبار ایران و جهان: