نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 20:35

اظهارنامه مالیاتی ترامپ به زودی منتشر می شود

مجلس نمایندگان آمریکا زمان انتشار اظهارنامه های مالیاتی رئیس جمهور سابق این کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیل، سخنگوی کمیته مسئول رسیدگی به پرونده مالیاتی «دونالد ترامپ» در مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه در این باره اعلام کرد که اظهارنامه مالیاتی اصلاح شده رئیس جمهور سابق این کشور روز جمعه منتشر خواهد شد.

این کمیته که در کنترل دموکرات ها قرار دارد، اظهارنامه مالیاتی ترامپ را ماه گذشته و پس از یک نبرد طولانی دادگاهی بدست آورد. این جدال حقوقی با حکم دیوان عالی ایالات متحده به نفع کمیته مذکور خاتمه یافت و اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد وضعیت مالیاتی وی به دست این کمیته رسید.

این کمیته مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته گزارشی از یافته های خود منتشر کرد. در بخشی از این گزارش آمده است که سرویس خدمات داخلی آمریکا (IRS) با عدم حسابرسی صورت های مالی ترامپ در سه سال از چهار سال ریاست جمهوری وی، قوانین این نهاد را زیر پا گذاشته است.

اسنادی که قرار است مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه منتشر کند، انتظار می رود اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ را شامل شود، سال‌هایی که وی به عنوان نامزد و سپس رئیس‌جمهور آمریکا خدمت کرده است.

اعضای کمیته مذکور در مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص منتشر نشدن اظهارنامه های مالیاتی ترامپ در کنار گزارش هفته گذشته خود اعلام کردند دلیل این امر این بوده که اظهارنامه های مالیاتی ترامپ حاوی اطلاعات حساسی بود که باید قبل از انتشار اصلاح می شد.

ترامپ اولین نامزد ریاست جمهوری آمریکا در دهه های اخیر بود که اظهارنامه مالیاتی خود را در هیچیک از مبارزات انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری این کشور منتشر نکرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 941291

مهمترین اخبار ایران و جهان: