نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 22:48

ضرورت مشارکت دهیاران برای جلوگیری از انسداد راه‌های روستایی به دلیل بارش برف

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران قوچان گفت: براساس پیش آگاهی‌های صورت گرفته بارش برف در این شهرستان آغاز شده و دهیاران و شوراهای روستاها باید پای کار آمده و با مشارکت جدی از انسداد جاده‌های اصلی روستایی به دلیل بارش جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، عباسعلی صفایی امشب در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: براساس پیش آگاهی‌های صورت گرفته از ساعات ابتدایی امشب بارش برف در قوچان آغاز شد و باتوجه‌ها به پیش‌بینی‌ها برای این شهرستان درخواست شرایط اضطرار انجام گرفته است.

وی با اشاره به آمادگی کامل تمام دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه راهداری برای خدمت‌رسانی به مردم و بازگشایی محورهای مواصلاتی درصورت انسداد، گفت: یکی از خواسته‌ها از مدیریت بحران استان غیرحضوری شدن مدارس به ویژه باتوجه به برگزاری امتحانات بود که به‌محض تصمیم‌گیری در سطح استان اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد تا تمهیدات لازم توسط معلمان و سرویس‌های مدارس اندیشیده شود.

فرماندار قوچان با یادآوری این موضوع که احتمال بالارفتن حجم برف زیاد بوده که این مسئله امکان بازگشایی جاده، معابر و امدادرسانی‌ها را کمی دچار سختی می‌کند، تصریح کرد: اگر برودت هوا به منهای ۸ درجه سانتیگراد برسد دیگر نمک پاشی اثر نمی‌کند بنابراین باید دستگاه‌های متولی آمادگی لازم را برای بازگشایی داشته باشند تا وسایل نقلیه در مسیر گرفتار نشوند.

صفایی ادامه داد: در حال حاضر تردد تریلی در محور قوچان-درگز ممنوع بوده و به لحاظ وجود ارتفاعات در مسیر باید تمام وسایل نقلیه سواری و اتوبوس‌ها با زنجیر چرخ در مسیر تردد کنند.

وی با تأکید بر اینکه به دلیل شرایط جوی پیش رو مردم باید از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند، گفت: قوچان در مسیر تردد جاده‌های شمالی کشور به سمت مشهدالرضا قرار دارد که تمهیدات لازم به منظور اسکان اضطراری مسافران در ایستگاه‌های بین راهی، مراکز خدماتی، بقاع متبرکه و حتی مدارس اندیشیده شده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران قوچان افزود: محورهای روستایی این شهرستان زیاد بوده و به طور قطع دستگاه‌های خدمت‌رسان ابتدای کار در محورهای اصلی حضور دارند بنابراین برای بازگشایی محورهای روستایی درصورت انسداد، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها پای کار آمده و در این زمینه مشارکت کنند.

صفایی با اشاره به اهمیت رعایت الگوی مصرف و ضرورت جلوگیری از احتمال یخ زدگی ایستگاه‌های تقلیل و تقویت فشار گاز بیان کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اقدامات لازم را برای تأمین، تهیه و انتقال سوخت مایع برای سیستم‌های گرمایشی و اماکن فاقد انشعاب گاز به منظور سوخت جایگزین در مواقع بحرانی انجام دهد.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 966403

مهمترین اخبار ایران و جهان: