نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 20:11

برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور در فارس

شیراز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا قانعی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری این رویداد بیان کرد: بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور در تاریخ‌های ٢١ لغایت ٢۵ دی ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره علاوه بر استان فارس هشت استان دیگر نیز حضور خواهند داشت.

قانعی تاکید کرد: استان‌های کرمانشاه، مازندران، یزد، قم، کرمان، کرمان جنوب، اصفهان، سیستان و بلوچستان در این دوره نسبت به ارائه تئاترهای خود اقدام می‌کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استان فارس تبدیل به محلی برای برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی فرهنگی شده این در حالی است که طی ماه‌های اخیر جشنواره فیلم مردمی عمار، جشنواره شعر فجر، اختتامیه جشنواره رواق سرخ در استان برگزار شده و دو رویداد مهم فرهنگی دیگر نیز نظیر جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور و جشنواره فیلم فجر نیز در استان فارس برگزار می‌شود.

قانعی تاکید کرد: این جشنواره طی هفت سال گذشته تعطیل شده بود اما در دولت سیزدهم بار دیگر شاهد برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی نظیر جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور هستیم که گروه‌های مختلف هنری می‌توانند توانمندی‌های خود را در این حوزه به نمایش بگذارند.

گفتنی است از جمله آثاری که در این جشنواره اجرا خواهد شد می‌توان به فنجان در طوفان چای، میشوسوزوکی، وقتی صدای سوت میاد سرت را بدزد، صنم، تاکسیدرمی، خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرند، آوازهای غمگنانه یک جغد در پیراهن سرخ شبی پنهان، گریه‌های باد و گات سینه، بازماندگان با مرگ نفس می کشند، آن نیمروز طولانی زهرا، کوتوله‌ها، مرک با سوراخ اضافه، گاومرد، ساختمان رز و استرالیا اشاره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 966191

مهمترین اخبار ایران و جهان: