نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 10:54

افتتاح ۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال دهه فجر در قم

قم- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از افتتاح و بهره برداری ۵۸ پروژه در حوزه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر امسال در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا حاجی رضا صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر امسال افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: با افتتاح این تعداد از پروژه‌ها، ۷۷۲ شغل مستقیم در بخش روستایی استان قم ایجاد خواهد شد.

حاجی رضا با اشاره به عناوین پروژه‌هایی که به بهره برداری خواهد رسید ابراز داشت: پروژه‌های آب و خاک، آبیاری کم فشار و پرفشار، سامانه‌های نوین آبیاری، احیا و مرمت قنات، سه واحد پرورش گوساله پرواری، یک واحد پرورش ماهیان سردآبی، سه واحد بسته بندی حبوبات، خشکبار، تخم مرغ و تخم بلدرچین و افتتاح فاز نخست یک واحد گلخانه از جمله این پروژه‌ها است.

وی گفت: در سالی که به نام سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده یکی از مأموریت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قم تأمین امنیت غذایی بوده است که در این راستا تولید ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در دستور کار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی در زمینه سلامت غذایی نیز وظایفی بر عهده دارد و امیدواریم در ایام الله دهه فجر بتوانیم بخشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای این سازمان را معرفی کنیم.

حاجی رضا ابراز داشت: مسئولیت کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان قم بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است که در این راستا جلسات مختلفی برگزار و برنامه‌هایی جهت اجرا در دهه فجر پیش‌بینی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1009347

مهمترین اخبار ایران و جهان: