نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 15:52

شناخت و عمل به معارف قرآن راه رسیدن به سعادت حقیقی می‌شود

یکی از شرکت کنندگان مسابقات صحیفه سجادیه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شناخت هرچه بیش‌تر قرآن و عمل به معارف آن باعث رسیدن به سعادت حقیقی و تقرب الهی می‌شود و قرآن نمی‌گذارد انسان از مسیر خود منحرف شود.

اعظم مددخانی یکی از نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات صحیفه سجادیه سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: این اولین باری است که در این مسابقات شرکت می‌کنم و با مشاهده اطلاعیه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری این مسابقات باخبر شدم.

وی افزود: خیلی خوشحالم که زندگی‌ام در این مسیر است؛ بنده با مطالعه عمیق صحیفه سجادیه پی بردم که بسیاری از نکات مهم زندگی، آداب دعا کردن و بخش عمده نیاز‌های ما در این کتاب درج شده است.

شرکت کننده قمی راه یافته به مرحله نهایی مسابقات صحیفه سجادیه سازمان اوقاف تصریح کرد: بهترین راه برای ترویج قرآن و معارف، برگزاری این قبیل مسابقات است که شرکت کننده را به خواندن نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ترغیب می‌کند؛ هرچند بهتر است این طرح یک‌بار در سال نباشد و طی سال در دفعات متعدد و به صورت حضوری دنبال شود.

مددخانی خاطرنشان کرد: اگر انسان نسبت به قرآن و معارف آن شناخت پیدا کند، روحیه‌ای معنوی و عرفانی پیدا می‌کند و هیچگاه از راه درست منحرف نمی‌شود، و رسیدن به سعادت حقیقی و تقرب الهی را هدف زندگی خویش قرار می‌دهد.

وی درخصوص نحوه اطلاع‌رسانی این دوره از مسابقات گفت: اطلاع رسانی این مسابقات از طریق پیامک و کانال در ایتا به خوبی صورت گرفته است.

گفتنی است چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از هشتم آغاز شده و امروز یازدهم 1401 در سالن همایش امامزاده شاه سید علی(ع) به پایان رسیده است.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1010303

مهمترین اخبار ایران و جهان: