نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 08:52

استیضاح شهردار اندیمشک رأی نیاورد/طرح تفصیلی اندیمشک بازبینی شود

اندیمشک- عضو شورای شهر اندیمشک با تاکید بر لزوم بازبینی طرح جامع شهرسازی و تفصیلی شهر اندیمشک گفت: استیضاح شهردار اندیمشک رأی نیاورد.

مسلم میرزاوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: انتقاد ۱۴ سوالی از عملکرد شهرداری اندیمشک از سوی سه عضو شورای شهر از جمع هفت نفر اعضا همچنان باقی و پاسخ‌های شهردار برای ما قانع کننده نبود.

وی افزود: در جلسه برگزاری استیضاح شهردار پاسخ‌های خود را اعلام و سپس رأی‌گیری انجام شد که سه عضو درخواست‌کننده استیضاح شهردار با رأی خود در مسیر استیضاح شهردار نارضایتی خود را اعلام کردیم.

عضو شورای شهر اندیمشک گفت: با مخالفت چهار عضو از اعضای هفت نفره شورای شهر اندیمشک، استیضاح شهردار مطابق ماده ۸۳ قانون شوراها صورت گرفت که رأی لازم را کسب نکرد. امیدواریم شهردار بتواند با تلاش بیشتر رضایتمندی شهروندان را به عنوان مالکان اصلی شورای شهر و شهرداری کسب کند.

وی افزود: از دیدگاه بنده و ٢ عضو دیگر یعنی پناه آزادی و احسان رضایتی، عملکرد شهردار و ارائه خدمات مطلوب نیست و باتوجه به فرصت کافی در رفع مشکلات با توجه به اینکه پنج سال در سمت شهردار بوده با نبود عزل و رد استیضاح مانند گذشته آماده‌ایم که با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های قانونی شورا در مسیر خدمت‌رسانی به مردم به مجموعه شهرداری کمک کنیم.

میرزاوند اظهار کرد: امید است که شهردار با تلاش مضاعف و با برنامه ریزی درست درآمدهای پایدار شهرداری را ایجاد کند تا در این خصوص پیشنهادهای شورای شهر دوره ششم جامع عمل به خود گیرد.

وی، بخشی از انتقادهای اعضا شورای شهر اندیمشک را ناشی از نبود بازبینی طرح جامع و تفصیلی شهر اندیمشک از سال ۱۳۶۷ تاکنون را که مورد بازنگری قرار نگرفته است، دانست و گفت: آبگیری معابر در مناطق هفت‌گانه شهر، کمبود ماشین‌آلات شهرداری در حوزه تنظیف، عزل و نصب‌های داخلی بدون استعلام قانونی از مراجع مربوطه، مشکلات بهشت زهرای لور، نبود روکش آسفالت بسیاری از خیابان‌ها فقط بخشی از مشکلات شهرداری اندیمشک است.

عضو شورای شهر اندیمشک با تاکید بر لزوم ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری اندیمشک گفت: بهسازی و تکمیل نواقص کشتارگاه دام، تجهیز مجموعه آتش نشانی در حوزه ادوات و ماشین‌آلات اطفای حریق، تعیین تکلیف مالکیت دانشگاه علمی کاربردی اندیمشک، رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی شاغل در دانشگاه علمی کاربری شهرداری اندیمشک از اقدامات مهمی است که باید هر چه سریع‌تر در شهرداری انجام شود.

میرزاوند گفت: ساماندهی بهشت زهرای کوی لور، ساماندهی بوستان‌های شهری، خرید وسایل بازی برای کودکان، افزایش سرانه فضای سبز و بوستان‌های محله‌ای با توجه به نیاز شهر از اقدامات ضروری در شهر اندیمشک محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر اندیمشک با تاکید بر لزوم بازبینی از طرح جامع و تفصیلی اندیمشک گفت: این طرح از سال ۶۷ تاکنون بازبینی نشده و مشکلات فراوانی برای اندیمشک به همراه داشته که باید شهرداری و اداره راه و شهرسازی با پیگیری از طریق کمیسیون ماده پنج استانداری هر چه سریع‌تر روند بازبینی آن را مورد توجه قرار داده تا نیازمندی‌های اندیمشک در این طرح بروزرسانی شود و شاهد واگذاری زمین‌های فاقد سند توسط افراد سودجو به مردم نباشیم.

میرزاوند ضمن احترام به حمایت اکثریت اعضای شورای شهر اندیمشک از شهردار بیان کرد: برابر ماده ۸۰ قانون وظایف نظارتی شورای شهر همچنان پیگیر مطالبات و نیازمندی‌های شهروندان از شهردار خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 989747

مهمترین اخبار ایران و جهان: