نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 12:13

تمدید ۱۰ روزه سرشماری نفوس و مسکن در گرمی/استقبال مردم ضعیف است

گرمی- فرماندار شهرستان گرمی گفت: سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در شهرستان گرمی به مدت ۱۰ روز تمدید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مولایی صبح سه شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن در گرمی اظهار کرد: قرار بود تا آخر دی ماه این سرشماری به مدت یک ماه به انجام برسد که با تصمیم مسئولان استانی و شهرستانی مقرر شد ادامه روند سرشماری ثبتی‌مبنا را تا دهم بهمن ماه شاهد باشیم.

وی به استقبال ضعیف اهالی گرمی از اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: به رغم اطلاع‌رسانی گسترده در سطح شهر، مراجعه به سایت ثبت احوال و تأیید اطلاعات فراگیر جمعیتی و نفوس در قالب این سامانه در حد مطلوب اتفاق نیفتاده که امیدواریم شهروندان گرمی با مراجعه به سایت ثبت احوال، اطلاعات خود را اعم از کد ملی، تاریخ تولد و کد پستی تأیید کرده و امکان ثبت اطلاعات خود را فراهم کنند.

فرماندار شهرستان گرمی تصریح کرد: در این مرحله آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن ویژه ۱۴۰۵ دیگر آمارگیران به درب منازل مراجعه نمی‌کنند بلکه سرپرستان خانوار با مراجعه به سایت ثبت احوال اطلاعات خود و جمعیت خانواری خود را به ثبت می‌رسانند.

مولایی افزود: امیدواریم در مهلت ۱۰ روزه بخش عظیمی از جمعیت گرمی در این طرح مشارکت کرده و آمار و اطلاعات دقیق برای تصمیم‌گیری مسئولان ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان اردبیل این طرح تنها در شهر گرمی اجرا می‌شود که با ارزیابی نقاط ضعف و قوت، در سال‌های آینده در سایر مناطق استان اردبیل نیز امکان اجرای چنین طرحی تا سرشماری نفوس و مسکن ۱۴۰۵ وجود دارد.

فرماندار شهرستان گرمی از آمار و اطلاعات به عنوان اساس و مبنای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های درست برای پیشرفت، توسعه و عمران یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم این حرکت دقیق نتایج سودمندی را به همراه داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 994491

مهمترین اخبار ایران و جهان: