نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 00:59

پروژه های مقابله با بیابان در مراتع شهرستان گنبدکاووس با اعتبار بیش از ۵۳ میلیارد ریال در حال اجرا است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: پروژه های مقابله با بیابان در مراتع شمال گنبدکاووس با اعتبار ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس فرشید رحمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال در گنبدکاووس حدود ۳۵۰ هزار بوته از گونه های اترپیلکس لنتی فورمیس، کانی سنس و اگروپایرون النگاتوم تولیده شده و از اوائل دی ماه در مراتع شمال شهرستان در حال غرس است.

وی تصریح کرد: همچنین پروژه بوته کاری  ۱۳۰ هکتاری در منطقه قولاق یورته و پروژه ۲۰۰ هکتاری هلالی ابگیر در منطقه کلیجه انجام و به پایان رسیده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه ۳۰۰ هکتاری هلالی ابگیر در مرتع خیرخوجه و بوته کاری مرتع ترشکلی در مساحت ۵۰ هکتار آغاز شده و در حال اجرا است. پروژه بوته کاری در منطقه کلیجه به مساحت ۲۷۰ هکتار و در منطقه اینچه برون به مساحت ۱۷۰ هکتار نیز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از دامداران، امسال  تعداد ۱۸ عدد ابشخور و تعداد ۱۳۳ پنل و ابگرمکن خورشیدی با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال توزیع خواهد شد.

رحمانی گفت: پروژه های مقابله با بیابان در مراتع شمال کشور با اعتبار ۵۳ میلیارد و میلیون ریال در حال اجرا بوده و احداث بندهای خاکی در شهرستان گام مهمی در راستای مقابله با بیابان بوده و با توجه به خشکسالی های اخیر این بندهای خاکی نقش بسزایی در راستای تامین آب شرب دامداران خواهد داشت.

وی بیان کرد: با توجه به تغییر اقلیم و گرم شدن کره زمین، حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و کاشت نهال یک اصل مهم بوده  و در این راستا طرح نهضت ملی کاشت یک میلیارد نهال  در کشور مطرح شده که امید داریم با مشارکت مردم، سازمان های مردم نهاد، خیرین و مسئولان  این طرح عملی شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1001603

مهمترین اخبار ایران و جهان: