نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 19:55

سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در دولت قبل برای توسعه نیروگاه‌ها صورت نگرفت/ آلودگی هوا جان شهروندان را به خطر انداخته است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی هوا جان شهروندان اصفهان را به خطر انداخته است و آسیب‌های روحی و جسمی فراوانی به همراه داشته است، اصفهان بیش از این تاب سوء مدیریت و ناملایمت‌های مسؤولان را ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیرحسین بانکی‌پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از نیروگاه اصفهان با اشاره به عدم استفاده از مازوت در این نیروگاه اظهار کرد:  آلودگی هوا جان شهروندان اصفهان را به خطر انداخته است و آسیب‌های روحی و جسمی فراوانی به همراه داشته است؛ اما مسؤولان در تهران به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری و ابلاغ می‌کنند که گویا خبر از حال‌ و روز این روزهای مردم اصفهان ندارند و بر همین اساس نیروگاه شهید منتظری را مجبور به استفاده از مازوت کرده‌اند.
 
وی با اشاره به پیگیری مستمر نمایندگان در سال قبل و امسال درباره آلودگی هوای اصفهان گفت: در زمینه مسأله آب و آلودگی هوا همه نمایندگان یک‌صدا هستند و در این زمینه اتفاق‌نظر وجود دارد و قانون خوبی هم تدوین و تصویب شده که به شکل قابل قبولی اجرا نشده است.

 

بانکی‌پور بیان کرد: هم‌افزایی میان مسؤولان ارشد دولتی اصفهان، مسؤولان قوه قضاییه استان و همچنین نمایندگان استان می‌تواند سبب اجرای بهتر قانون توأم با نظارت شودو به نتیجه بهتری در برطرف کردن معضل آلودگی هوا ختم شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت سابق سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی برای بهینه کردن و توسعه نیروگاه‌ها صورت نگرفت و همین امر سبب خاموشی و قطعی برق می‌شد و امیدواریم وزیر فعلی با روحیه جهادی خویش بتواند این عقب‌ماندگی‌ها را در صنعت انرژی جبران کند.


بانکی‌پور  از مسؤولان این نیروگاه خواست از هیچ کوششی برای بهینه کردن تولید برق دریغ نکنند؛ چرا که اصفهان بیش از این تاب سوء مدیریت و ناملایمت‌های مسؤولان را ندارد.

پایان پیام/۳۶۴۹/

منبع: فارس
شناسه خبر: 946347

مهمترین اخبار ایران و جهان: